Dual-Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N instellen met 7 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieangelo

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
ik heb een Dual-Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N gekocht
maar werkt waarschijnlijk niet naar behoren
ik hoop dat iemand kan helpen

1: ons internet draait wel maar niet stabiel
en heb al gebeld met ziggo en zij zeggen dat het probleem ergens anders ligt
het enige wat ik dan nog kan bedenken is de router want die hebben we laatst vervangen
nou zou ik willen weten wat de juiste instellingen zijn
bv als dhcp aan moet staan of dynamic routing aan moet staan
we hebben geen netwerk onderling dat moet gewoon gescheiden blijven

2: als ik via internet explorer de router reset word dan ook mijn wachtwoord gerest

3: hoe kan ik de router updaten

bvd
angelo

Geeft het wel een stabiele internet verbinding wanneer je een pc rechtstreeks koppelt aan de modem van Ziggo? Kijk je maximale download sneldheid na met http://www.speedtest.net en kies een download site dicht bij jou in de buurt. Zo nee, dan ligt de fout bij Ziggo. Zo ja, dan ligt de fout bij jou.
Zorg da je router vrij van allerlei elctra kabels ligt. Dus niet in de meterkast want dat is de slechtste plek waar je zo`n ding neer kunt zetten. De mijne ligt op de eerst etage en heb overal in huis minimaal 80% bereik.
Bij een normale reset via internet explorer moet als het goed is, je waxchtwoord gelijk blijven aan degene die je daarvoor hebt ingesteld. Alleen als je terug gaat naar de fabrieksinstellingen, dan worden ALLE waarden teruggezet (behalve de firmware).
Wat ik altijd adviseer is om dhcp uit te zetten als er geen andere mensen van de verbinding mogen maken dan de apparaten bij jou in huis. Geef in ieder geval alle apparaten in huis een eigen IP-adres (192.168.1.x, x=2 t/m 99), de gateway en DNS zijn het IP-adres van je router (192.168.1.1).
Voor het updaten van je router moet je eerst de nieuwe firmware van je router downloaden bij Linksys en dan de werkwijze die te vinden is in de handleiding uitvoeren. Let op: dit dient te gebeuren met een VASTE draadverbinding.

Nog een belangrijke tip:
Haal eerst alle stroom van je modem, router en pc`s en laptops af.
Vervolgens je modem aan het stroom zetten en volledig laten opstarten, dan je router van stroom voorzien en volledig laten opstarten en dan pas alle pc`s en laptops. Doe je dit niet, dan kan je router het oude ip-adres behouden dat het voor de algemene reset van je netwerkverbinding toebedeeld heeft gekregen van Ziggo en instabiel gaan werken of helemaal geen verbinding krijgen. Je hebt dan wel verbinding tussen router en pc1s / laptops maar niet met je modem hoewel de lichten op je modem en router juist werken. Ze zijn namelijk wel aan elkaar gekoppeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan