Dual boot maken xp/vista beta?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
2.102
beste mensen

ik heb de beschikking over de beta2 versie van vista (zeg maar de publieke versie) en wil die eens gaan proberen op mijn pc.

nu staat op die pc xp, en die wil ik graag werkend laten staan naast vista. de c schijf bestaat uit 1 partitie.

nu wil ik graag weten wat de stappen zijn om dit te gaan doen; moet ik eerst met partition magic de schijf verdelen, en daarna vista installeren?
zo ja, maakt windows zelf een soort bootmenu waarin je kunt kiezen welke versie je wilt starten?

wat een vragen! maar ik wil graag de xp installatie ongemoeid laten vandaar!
alvast bedankt voor je antwoord!
 
Hallo !

Ik heb het zo gedaan:

Nieuwe partitie gemaakt; de Vista-bestanden daarheen gekopieerd, en de Vista-setup daar uitgevoerd.
Staat bij het opstarten in het bootmenu.
Werkt goed, al wordt aanbevolen om Vista op een aparta HDD te installeren.

Succes,

Harry.
 
dank voor je antwoord!

ik heb in de pc ook nog een d schijf, daar staan al allerlei bestanden op, kan ik desondanks toch tijdens installeren van vista die schijf kiezen en zo ja, krijg ik geen problemen met de al aanwezige bestanden die op de d schijf staan?
 
Het handigste is een partitie op de tweede harde schijf leeg te maken, en met alleen deze schijf Vista te installeren en met deze te werken, heb je het probleem ook niet als je het eraf wilt hebben, wat ik heb gedaan, je ook niet met die vervelende bootsector van Vista zit.

Deze beta's werken niet geweldig, is mijn ervaring, en de helft werk nog niet, je krijgt wel een goed beeld wat er allemaal gaat veranderen.
 
Lange Pier zei:
Het handigste is een partitie op de tweede harde schijf leeg te maken, en met alleen deze schijf Vista te installeren en met deze te werken, heb je het probleem ook niet als je het eraf wilt hebben, wat ik heb gedaan, je ook niet met die vervelende bootsector van Vista zit.

Deze beta's werken niet geweldig, is mijn ervaring, en de helft werk nog niet, je krijgt wel een goed beeld wat er allemaal gaat veranderen.
je bedoelt dat ik de c schijf zou moeten loskoppelen en daarna op de d schijf op een lege partitie vista zou moeten installeren?
want die vervelende bootsector van vista..... wat doet ie dan?
 
Ja, dat vond ik handiger, alleen te laat gebruikt.:mad:

Hij schrijft de mbr over, maar ook de reserve, en dat was vervelend.

Maare, je moet het doen zoals jij het wilt, en aldoende leert men.
 
Maak een extra partitie aan met bv Partition Magic. Let wel, hou deze partitie minmaal 12 GB groot.
Je pc moet minmaal 512 MB ram geheugen hebben.

Verder vind ik de Beta versie nog niet lekker lopen. Of dit eraan ligt dat ik maar 1 GB werkgeheugen heb, of omdat het een Beta versie is weet ik niet.

Maar in mijn ogen loopt ie lekkerder met 2 GB werkgeugen.

Let wel dat je na het deinstalleren wel eens problemen kunt krijgen.:p :p (Uhm)
 
Hoi,

Bij mij loopt die beta2-versie ook niet echt geweldig.
Ik heb 1Gig Dual Channel ram, volgens de VistaUpgradeAdvisor (!) zou het prima moeten lopen ???

Greetz,

Harry.
 
Harry Snor zei:
Hoi,

Bij mij loopt die beta2-versie ook niet echt geweldig.
Ik heb 1Gig Dual Channel ram, volgens de VistaUpgradeAdvisor (!) zou het prima moeten lopen ???

Greetz,

Harry.

Ik heb 2 gig. en nog zo traag als dikke......, ze schrijven de code niet voor niets overnieuw.
En de netwerk systemen waren bijna niet aan de praat te krijgen, plus dat de aangekondigde visuele verandereingen, zoals o.a. glass ook niet aan het werk te krijgen was, niet prettig om mee te werken, wel weer om de nieuwschierigheid enigszins te bevredigen.
 
Tja, ook de nodige problemen gehad met netwerk, TV-kaart etc.etc.

Wat je zegt: het is een beta en Bill zal z'n huiswerk hopelijk overdoen

Soory: Off Topic, maar ja !

Greetz,

Harry.
 
Lange Pier zei:
Ik heb 2 gig. en nog zo traag als dikke......, ze schrijven de code niet voor niets overnieuw.
En de netwerk systemen waren bijna niet aan de praat te krijgen, plus dat de aangekondigde visuele verandereingen, zoals o.a. glass ook niet aan het werk te krijgen was, niet prettig om mee te werken, wel weer om de nieuwschierigheid enigszins te bevredigen.

Mag ik dan vragen welke versie jij hebt/had? Want hier werktte glass wel.

Ik heb Microsoft Windows Vista 32bit bèta2 (5384.4)
 
patrickt zei:
Mag ik dan vragen welke versie jij hebt/had? Want hier werktte glass wel.

Ik heb Microsoft Windows Vista 32bit bèta2 (5384.4)


Het was wel Bèta 2, in meen mij te herinneren built 5231, want ik heb er niets meer van.
 
Ben ook maar weer begonnen met Bèta 5384, deze werkt prima, wel een beetje teveel opsmuk, maar alles wordt herkent, althans, bijna, alleen mijn ct21 remote niet.

Het zou ook tijd worden voor een nieuwe sectie? Vista?

Krijg hem alleen niet via de boot.ini opgestart, kan wel via BCD, maar dat wil ik niet, de oplossing, op een ide harde schijf gezet, en de andere sata's worden niet gezien bij de installatie, en via het bios bootmenu, gewoon F11 tijdens de Phoenix biosstartup, kan ik hem gewoon opstarten zonder iets te veranderen.
 
Lange Pier zei:
Ben ook maar weer begonnen met Bèta 5384, deze werkt prima, wel een beetje teveel opsmuk, maar alles wordt herkent, althans, bijna, alleen mijn ct21 remote niet.

Het zou ook tijd worden voor een nieuwe sectie? Vista?

Krijg hem alleen niet via de boot.ini opgestart, kan wel via BCD, maar dat wil ik niet, de oplossing, op een ide harde schijf gezet, en de andere sata's worden niet gezien bij de installatie, en via het bios bootmenu, gewoon F11 tijdens de Phoenix biosstartup, kan ik hem gewoon opstarten zonder iets te veranderen.

Had dit 2 weken geleden tegen me verteld. :D :D :D :D
 
Lange Pier zei:
Ja, dat vond ik handiger, alleen te laat gebruikt.:mad:

Hij schrijft de mbr over, maar ook de reserve, en dat was vervelend.

Maare, je moet het doen zoals jij het wilt, en aldoende leert men.

Je moet gewoon alles lezen, dit is toch wel meer dan 2 weken.:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan