dual boot met fedora 8 en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hoe kan ik een dual boot maken met fedora en xp met behulp van GRUB in fedora 8 core?
Ik heb reeds tientallen sites afgezocht met google maar geen enkele site biedt duidelijke uitleg.
Het enige wat ik gevonden heb is dit (toe te voegen aan grub.conf):

title Windows XP
rootnoverify (1,0)
savedefault
makeactive
chainloader +1

Graag hulp :(

Bedankt voor de reactie.
Ik wil echter GRUB in fedora gebruiken en geen andere bootmanager installeren. (GRUB is de nieuwere versie van de LILO). Hoe kan ik door middel van GRUB een dual boot systeem maken?

Re:

Volgens mij installeert GRUB zelf als je fedora installeert.
Kijk ander even op de site van fedora.

Grt Gijsbertvs

Volgens mij installeert GRUB zelf als je fedora installeert.
Kijk ander even op de site van fedora.

Grt Gijsbertvs

GRUB installeert inderdaad vanzelf, maar mijn vraag is wat je met GRUB moet doen om een dual boot systeem op te zetten...

Heb je windows xp er al op staan of alleen fedora?

Ik heb alleen fedora er op staan. (In een virtuele machine)
Op mijn computer staat windows vista geïnstalleerd, maar ik wil een dual boot met fedora en xp in die virtuele machine. Ik gebruik virtualbox.

Probeer gewoon xp er bij te zetten en kijken wat hij doet.

Tip zet wel xp op een nieuwe partitium.

Grt Gs

Door iets in deze aard toe te voegen aan mijn GRUB:

title Windows XP
[TAB]root (hd0,0)
[TAB]makeactive
[TAB]chainloader +1

Kan ik kiezen uit fedora of xp wanneer hij opstart. Blijkbaar moest ik nog op een toets duwen bij het opstarten om op het keuzemenu te komen. Het enige probleem is nu nog dat ik xp moet installeren. Wanneer virtualbox opstart, boot ik van de cdrom van xp. Dan komt er een bericht dat hij de hardware controleert en daarna is er gewoon een zwart scherm en gebeurt er niets :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan