Dual boot met Vistabootpro

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel76

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Berichten
10
Hé Allen,

Ik heb een nieuwe pc gekocht waarop vista al geinstalleerd was.
Nu heb ik toch wel wat problemen met spellen die het eerst prima deden onder XP maar nu onder vista niet werken of vastlopen.
Medieval 2 total war bevoorbeeld, helemaal gepatched en alles.

Ik wil dus eigenlijk XP weer installeren.
Ik heb twee harde schijven, 1 van 500GB waar vista opstaat (verdeeld in 3 partities) en een harde schijf van 80GB.
Nu wil ik op de van 80GB weer XP hebben.

Ik heb al de tutorial doorgelezen van vistabootpro en wil dit gaan doen, maar ik heb nog een vraag.

Zou ik in theorie ook mijn 500GB Sata schijf kunnen loskoppelen, dan op mijn geformatteerde 80GB schijf Windows XP installeren.
Daarna mijn 500GB schijf weer aansluiten en dan met vistabootpro windows XP laten detecteren.
Of is dit vragen om problemen en zal vista misschien helemaal niet meer gedetecteerd worden, omdat je bios op XP is ingesteld?

Misschien praat ik wel onzin hoor, ik ben een beetje een noob die af en toe wat gekke ideëen in z'n kop krijgt.
Maar ik vroeg me af wat jullie hiervan denken, ga het zowiezo niet proberen zonder input van jullie.

alvast bedankt.
 
Hoi !

Voordat je begint, op wat voor manier dan ook, dit: http://support.microsoft.com/kb/ goed doorlezen !

En houdt je hieraan, anders gaat het niet werken !

Succes,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
he bedankt,

alleen ik kan je link wel openen alleen geeft hij dan pagina niet beschikbaar.
klopt de link wel?

thanx
 
He bedankt, ik ga ze ff doorlezen.
Ben er zowiezo wat huiverig voor, maar goed ik kijk wel.

in ieder geval hartstikke bedankt.
 
Indien je een tweede schijf hebt, en de bios heeft de mogelijkheid om via een biosbootkey de opstartschijf te kiezen, kun je als je alleen die tweede schijf aansluit, Vista erop zet, dan die andere weer erbij hangt, via dat biosbootmenu kiezen van welke schijf je opstart, en welk OS, zo heb ik het gedaan.
 
he bedankt, het is me gelukt hoor.
was eigenlijk supersimpel.
geen problemen gehad alles liep prima.

ben alleen niet zo onder de indruk van vista, werk nu weer gewoon in XP.
Krijg in vista toch vaak " het blauwe scherm" het ziet er wel mooi uit maar ik hoop dat er snel een service pack komt.
maar dit is weer een ander onderwerp.

toch bedankt!!
 
Die BSOD's (blauwe schermen) had ik ook veelvuldig.
Echter, na de laatste updates (graka) niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan