Dual boot verwijderen / instaleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
hoe verwijder ik windows vista ultimate 64 Bit van mijn pc.. IK HEB DUAL BOOT met xp Prof 32 Bit

en hoe instaleer ik Windows vista op mijn pc MET DUAL BOOT ?

dus je wilt van je huidige dual boot van XP - Vista de vista verwijderen, en vervolgens een nieuwe dual boot maken.

Oftewel, je wilt vista verwijderen en installeren.

Dit kan heel simpel, door met een vista-dvd een installatie doen, en dan de partitie kiezen waar je huidige vista op zit. Dan vraagt de installatie gelijk of je de schijf wilt formatteren. Als je dat doet, is de partitie leeg, en kun je een schone vista-installatie uitvoeren.

Weet je zo genoeg? of wilde je toch wat anders weten (vraagstelling was me wat onduidelijk :P )

Succes!

ja, ok ik snap het

vista staat op mijn 1 TB schijf
en XP op de 320 GB Schijf. dan kies ik gewoon de 1 TB schijf om de nieuwe vista op te zetten?

ja, dan vraagt windows of je de schijf eerst wilt formatteren (aangezien er al een vista op staat). Als je dat doet, en vervolgens de installatie volgt heb je de vista vervangen ;)

inderdaad, er zou eigenlijk niets speciaal moeten gebeuren aangezien je vista wilt herinstalleren.

als je Xp zou willen herinstalleren daarintegen zou je wat meer problemen kunnen hebben maar de installatie van vista zou vlekkenloos moeten verlopen :thumb:

als ik kies voor formatteren, moet ik absoluut niet hebben dat XP eraf gaat..

inderdaad, zolang je de juiste partitie kiest om vista op de installeren (dus de partitie waar vista nu opstaat), is je XP veilig.
Goed opletten dus bij het installeren ;)

geeft hij dat bij de formatatie aan?

ja, bij de installatie van de nieuwe vista kun je kieze welke partitie je wilt gebruiken. Als er al een OS op staat (was dus bij jou is) vraagt hij gelijk of je de partitie wilt formatteren. Dat doe je dus, en dan is het een kwestie van de setup volgen.

Dan heb je je eigen XP nog, en een schone vista

erg bedankt, ik ga het direct proberen :)

nu is het een file van 3,5 GB
deze kan ik niet met nero als ISO branden, die gaat maar tot 2 GB geeft hij dan direct aan..
iemand een idee hoe ik dit nou weer oplos :) ?

Geluk :)
maar nu gaat mijn internet nog steeds extreem sloom,
en 9/10 keer laad hij de pagina niet..
verbinding 8 Mb/s
draadloos, op XP loopt internet lekker snel :(

Hoi !

Zie m'n melding in je andere post over traag internet !

Dat je hier zoveel mensen aan het werk zet om een illegaal produkt te verbeteren........

ik zou het niet durven.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zie m'n melding in je andere post over traag internet !

Dat je hier zoveel mensen aan het werk zet om een illegaal produkt te verbeteren........

ik zou het niet durven.

Greetz,

Harry.

het is uiteindelijk niet illegaal,
ik heb er voor betaald, en hij is geregistreerd + geactiveert

Hoi !

Tja: omdat jouw versie zo legaal is heb je Vista-loader nodig.........

Geloof je nog in sprookjes of zo ?

Gretz,

Harry.

waarom gedraag je je zo dom :mad:

moet ik vista loader downloaden ?

Hoi !

Och, dom....dat zal wel meevallen, toch ?

Mede gezien m'n aamtal oplossingen op dit en nog een aantal fora waar je wel terecht zou kunnen met je probleem van langzaam internet.

Maar daar moet je zeker niet dom zijn, goed engels beheersen, en het soort opmerkingen uit je vorige post achterwege laten, want dan is "noob" nog het minste wat je naar je hoofd geslingerd krijgt !

Succes met je internet op Vista 64-bits, bij mij loopt ie als een zonnetje, ook op internet.

Greetz,

Harry

laten we weer normaal doen :/

jij hebt wel de originele vista??
ik ben het nodig voor een media center

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan