Dual boot vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Gaat dit lukken ?
Twee hd's op 2 SATA aansluitingen. Nu een extra hd erbij voor vista, maar dat moet dan PATA worden, omdat er maar twee serial ata op het mobo aanwezig zijn.
De twee SATA hd's afkoppelen, vervolgens vista op die PATA installeren, daarna de SATA's (met op C winXP) weer aankoppelen.
Is er dan automatisch sprake van een dualboot systeem?

Nee, maar als je biosbootkeuze F toets hebt, gebruik die om Vista te booten, ik heb dezelfde situatie, en heb Vista op de PATA schijf geinstalleerd.

Bij mij zag Vista niet de SATA schijven, alleen de PATA, en de Via raid/sata drivers van XP gebruikt om de schijven door Vista te laten zien.

gekky29 zei:
eerst xp dan vista :)

XP staat al op C: die koppel ik eerst af om vervolgens vista op een PATA schijf te installeren. Daarna sluit ik C: met XP weer aan.
Zou toch moeten kunnen ?

Lange Pier zei:
Nee, maar als je biosbootkeuze F toets hebt, gebruik die om Vista te booten, ik heb dezelfde situatie, en heb Vista op de PATA schijf geinstalleerd.

Bij mij zag Vista niet de SATA schijven, alleen de PATA, en de Via raid/sata drivers van XP gebruikt om de schijven door Vista te laten zien.

En die biosbootkeuze krijg je dan automatisch zoals ik het wil proberen ?

je moet xp erin laten zitten anders heb je geen bootladder
wel ff driver laden van je sata schijf :)

Bij de meeste huidige biossen, kun je een F toets indrukken, tijdens de bios post, om een bootmenu te krijgen waarvan je wilt opstarten, bij mij is dat F11, bij een andere comp is dat F8, b.v.

Zal vast wel in je manual van het moederbord staan.

gekky29 zei:
je moet xp erin laten zitten anders heb je geen bootladder
wel ff driver laden van je sata schijf :)

Ja, en op mijn manier krijg je helemaal geen bootloader van Vista, die heb je dan ook niet nodig, wil je van Vista af, schijf eruit halen, je hebt er sowieso geen last van.

Moet ik C: met XP nou wel of niet er in laten zitten om vista op een PATA, dus geen sata schijf te installeren?

Ik kan toch gewoon alles afkoppelen en alleen die PATA laten zitten om vista op te zetten , en daarna C: met XP er weer in ?
Het is me echt niet helemaal duidelijk. Ik wil namelijk geen corrupte data XP als ik vista op een andere schijf zet.Daarom wil ik juist C: en D: afkoppelen alvorens verder te gaan.

Nou ik heb dat nog niet gedaan, ik heb er nog geen tijd voor gehad. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan