dual boot weer terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op mijn c-schijf staat windows xp, op mijn d-schijf vista. Gisteren heb ik mijn c-schijf geformatteerd en xp weer teruggezet. Nu ben ik mijn dual-boot menuutje kwijt zodra de computer opstart. Hoe krijg ik dat weer terug?

Dank voor het snelle antwoord! Ik heb het geprobeerd. Probleem is alleen dat ik opstart met XP, waardoor Vista-drivers niet kunnen worden geïnstalleerd! Ik heb de aangegeven software geprobeerd, maar dat werkt helaas niet! Is er nog een andere mogelijkheid?

Thanks, heb het gedownload, maar krijg - na installatie - de volgende mededeling :

Vistaboot Pro had detected that your BCD registry is either missing or corrupt... (was ik al bang voor!) Het programma werkt dus niet...

Wat nu?

Hoi !

Opstarten van de Vista DVD; kiezen voor repareren - opstarten repareren.

Nu zou Vista moeten opstarten; krijg je niet het gewenste bootscreen nogmaals mey VistaBootPro werken.

Greetz,

Harry.

Hoi terug! Voordat ik dit doe, heb ik wel nog de volgende vraag: Kan ik dit ongestraft doen, want mijn eerste opstartkeuze is altijd XP; dit staat op mijn C-schijf. Als ik de computer laat booten vanaf de CD-speler en deze herinstalleert de dual boot van vista, loop ik dan niet de kans dat ik mijn toegang tot de c-schijf met XP kwijtraak??

Hoi !

Normaliter is de volgorde: Eerst XP. dan Vista.

Met de reparatie uit m'n vorige post herstel je alleen de boot-configuratie van Vista, en zoals je allicht weet, staan de opstartgegevens van welk besturingssysteem dan ook op je PC altijd op de C-schijf !

Dus alles zou weer normaal moeten zijn na een Vista-boot-repair.

Zo niet, met VistaBootPro kun je alles naar eigen wens instellen.

Greetz,

Harry.

Ik heb het geprobeerd: via vista-dvd op laten starten. Vista gaf toen aan dat er een fout gevonden werd in de opstartgegevens en vroeg toestemming om deze fout te repareren. Uiteraard toestemming gegeven, maar de computer startte daarna gewoon in xp op zonder een mogelijk dual-bootscherm... :(

Hoi !

Ja, en vind VistaBootPro nu de boot-configuratie van Vista wel ?

Greetz,

Harry.

Ik heb het geprobeerd. Krijg alleen maar foutmeldingen, zoals dat ik een bcd-backup moet maken (lukt ook niet als ik dat opgeef). Verder durf ik niet al te diep te gaan met dit programma, want ik lees dat als ik bepaalde opties aanvink, ik het risico loop dat ik mijn systeem opnieuw moet formatteren. Dat liever niet! Liever verwijder ik de windowsbestanden van mijn d-schijf en herinstalleer vista. Zou het dan wel goed gaan?

Hoi !

Waarom niet ?

Bijna iedereen hier heeft het zo gedaan.

Greetz,

Harry.

Hoi terug,

Omdat ik bang ben mijn d-schijfbestanden om zeep te helpen... Wat denken jullie van de optie om de vista-bestanden van de d-schijf te verwijderen en dan opnieuw erop te zetten? Of blijven er altijd een aantal verborgen vistabestanden staan?

Hoi !

Alle brstanden die op de betr. partitie staan worden in de map windows.old geplaatst door de Vista-installatie.

Greetz,

Harry.

Sorry dat ik me ermee bemoei... maar als ik nou als eerste Vista heb geïnstalleerd (zat al op de pc) en daarna XP? Ik kom natuurlijk ook automatisch in XP en kan Vista niet vinden. Ook heb ik geen Vista dvd omdat deze niet bijgeleverd werd...

@ Henry is het gelukt?

Welkom! Mij is het verder niet gelukt en ik durf het ook niet verder uit te proberen, omdat ik bang ben dat ik mijn d-partitie om zeep help. Liever verwijder ik de vista-bestanden van de d-schijf en installeer vista opnieuw. Daarmee zouden de problemen toch opgelost moeten zijn?

Dank, ik vrees dat ik dit niet ga doen. Dit betekent voor mij een te groot risico dat ik ook nog eens mijn XP opnieuw moet gaan installeren. Ik ga binnenkort -zodra ik weer tijd heb - Vista weer op de d-drive zetten, kan ik gelijk de d-drive ook weer eens opschonen.

Het probleem is opgelost. Ik heb mijn d-schijf geformatteerd en vista opnieuw geïnstalleerd. Ik heb mijn dual bootmenu weer terug en de computer loopt weer als een zonnetje! Bedankt voor het meedenken! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan