Dual boot Win98 Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

internetworking

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
16
Goedenavond

Is het mogelijk om een dual boot systeem te maken waarbij Linux en Windows98 beide op fysiek verschillende schijven staan? (dus niet doormiddel van partities)
 
Goedenavond

Is het mogelijk om een dual boot systeem te maken waarbij Linux en Windows98 beide op fysiek verschillende schijven staan? (dus niet doormiddel van partities)

Als beide HDD's een bootsector hebben zou dat geen enkel probleem mogen zijn. Kans bestaat wel dat ze elkaar niet herkennen voor de dual boot omdat ze op 2 apparte HDD's staan.
Maar dan duik je gewoon het BIOS in, zet je ten eerste in de opstartvolgorde de meestgebruikte bovenaan,
ga je naar het MAIN-menu en enable je het bootmenu, zodat je als je gebruik wil maken van het andere OS in het bootmenu even die HDD kan aanduiden, zo kan je lekker gebruik maken van je 2 OS'en op 2 verschillende HDD's:thumb:
 
okidokie. ik heb in dit oude systeem geen bootmenu optie in het bios dus ik moet het telkens handmatig instellen maar ik begrijp wat je bedoelt. die bootsector moet geen probleem zijn volgens mij. ik ga debian gebruiken die GRUB als bootloader gebruikt en als ik jou goed begrijp is het gewoon een kwestie van juiste boot disk in het bios selecteren. als ik met die disk opstart en debian vanaf cd installeer maakt debian hem bootable. bedankt voor de hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan