Dual boot Windows 7 Ultimate & Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
Het is mogelijk om te dualbooten,
toch wil ik graag even wat opheldering een een goed stappen plan zodat het niet mis kan gaan (en ik niks kwijt raak).
Heb het voorheen een keer met toeval gedaan, toen was het vista en xp, op een een of andere manier heb ik toen vista geïnstalleerd op een oude laptop, en bij het opstarten kon ik kiezen tussen beide.

Maar goed, even terug op mijn vraag.
Hoe zorg ik ervoor dat ik een stabiele dualboot heb met windows 7 ultimate en windows 8?
Windows 8 evt op een usb 3.0 externe hdd, maar een extra partitie maken is ook prima!
 
Hoi,
ik heb je vraag in de Win 8 sectie ondergebracht omdat de kans op een juiste reactie hier groter is.
Succes verder met je vraag.
 
Stap 1: op de harde schijf een lege partitie aanmaken waar win8 op gezet kan worden.
Win 7 heeft daar de faciliteiten voor. In "Start-Programma's en bestanden zoeken" intikken "Partitie" en daar verschijnt de optie "partities op harde schijf maken" en daar dan op klikken. Dan verschijnt het scherm waar Win7 de harde schijf mee kan aanpassen.
Wellicht zal er geen vrij ruimte op de harde schijf meer zijn. Dan moet dus eerst de bestaande partitei kleiner gemaakt worden zodat er pakweg 100GB voor een Win8 partitie overblijft.
Stap 2: vervolgens Win 8 installeren op die nieuwe partitie.
De rest gaat vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan