Dual Boot XP enKunbutu

• Onderwerp starter Onderwerp starter pixi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pixi

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,
ik wil graag een dual boot opzetten XP/Kunbutu, echter dit zonder mijn XP in gevaar te brengen ennuh mijn harde schijf heeft nu nog geen partities.
kan dit op mijn huidige harde schijf of is het verstandiger om een xtra harde schijf erin te zetten?
Waar het mij om gaat is dat ik data en software op mijn harde schijf heb die ik niet 123 terug haal......
Ik weet dat ik eigenlijk beter eerst een image kan maken, echter ik heb daar nog geen betrouwbare freeware software voor gevonden.
hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Denk dat het verstandiger is een HD er bij,en dan daar Kunbutu op te zetten,en die HD in 2 partities te maken,waarvan je er dan 1 gedeelte als backup schijf gebruik voor data die je niet wil kwijt raken

Dacht ik al,
echter hoe werkt dat dan met dual boot checkt ie dan automatisch beide schijven?

Laatst bewerkt:
Ja ,en dan bij opstarten moet je dan kiezen,maar kan je dan aanpassen via Boot.ini

@ Bandit off topic,
eehh ik kan de vraag niet op beantwooord zetten?
java toegestaan, cookies, ennuh nog niet...

@ Bandit off topic,
eehh ik kan de vraag niet op beantwooord zetten?
java toegestaan, cookies, ennuh nog niet...

Als je het allemaal weer in orde hebt,laat effe weten,kan je erna opgelost zetten,er zijn problemen met de Data bsae van Helpmij

na verloop van tijd kreeg ik het wel voor mekaar (vraag op beantwoord zetten), geduld... is het toverwoord denk ik...

'k heb nu een bevestiging van de ideen die ik al had (muv boot.ini) van de week een nieuwe harde schijf bestellen, mocht ik dan nog vragen hebben dan maak ik een nieuwe post...

wat ik ga doen is eerst een back up maken, alles wat ik heb, dan pas aan de slag, Kunbutu op een nieuwe harde schijf.

mijn ervaringen zal ik hier wel posten zodat andere mensen er misschien wel iets mee kunnen..

als het puur gaat om kubuntu te testen,

De install cd is ook een live cd, dus je kan gewoon kubuntu draaien vanaf de cdrom.
Dit is wel veel trager natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan