dual boot xp / linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
goedenavond allemaal,

Ik wil een beetje gaan experimenteren met dual boot.Dus wou ik naast XP Pro linux instaleren.
Nu wou ik graag weten of het eigenlijk wel mogelijk is om linux naast windows te gebruiken.En welke versie van linux zou ik dan het beste kunnen gebruiken.
Ik heb al wel een cd rom versie van knoppix V3.1.is hier ook een versie van die ik op de HD kan instaleren?

B.Jager

Ik heb een dual boot van Windows XP met Redhat 8.0. Dit werkt prima en wijst zich eigenlijk vanzelf. Het enige waar je goed rekening mee moet houden is dat je er voor zorgt dat je tijdens de installatie van linux niet je windows partitie overschrijft.

Wat knoppix betreft: Wat ik heb begrepen van hun site (http://www.knoppix.org) is dat het alleen op cd te verkrijgen is. Dat het dus niet op je HD te installeren is.

Hé bedankt brutus ik zal het eens proberen.

B.Jager

Laatst bewerkt:
Klopt het trouwens dat het 5 cd's zijn.
Zoniet,dan ben ik de laatste uren voor niks mijn bandbreedte aan het verspillen.

En dan nog iets,als ik een smile probeer te zetten dan krijg ik een scherm dat zegt dat de pagina niet gevonden kan worden(heb dit al enige weken trouwens,zelfs na een nieuwe install)

B.Jager

Het zijn inderdaad 5 cd's, maar je hebt alleen de eerste 3 nodig. Op die andere twee staat de source e.d. en die hoef je niet te installeren.

p.s. Die smilies doen het bij mij ook niet om een of andere reden. Althans niet met dat menu aan de rechter kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan