dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Op C: staat 2000:thumb: ,maar op D: moet 98. D: is reeds geformatteerd. Is het dan gewoon een kwestie van; opstartdiskette erin; A:\setup; en dan op den duur D: kiezen voor de installatie? Ik durf niet meer zo goed :o

poekie

Ja je doet gewoon diskette erin dan ga je naar de D schijf dan doe je Setup. Dan begint die met de setup van windows 98 en anders vraagt die nog wel waar dat je hem op wilt installeren ;). :thumb: s6 ermee

Groetjes,

Crash,

Waarom zou je zo moeilijk doen als het nog makkelijker kan.

Als je win xp/2000 op je pc hebt dan vraag je er gewoon van de Boot.ini op van de HD waar dat win xp/2000 opstaat bv: C:\boot.ini. Daarin zet je het regeltje van je andere windows versie en het werkt perfect. Tenminste bij mij wel :o

Groetjes,

Poekie als je windows 98 erop hebt staan en je bent in windows 98 vraag dan de boot op via c:\boot.ini omdat je win 2000 op de C schijf hebt staan zet dan het regeltje van de win 2000 er onder bij en het werkt hier staat die van je boot.ini. S6 ermee :D

Groetjes,

Geplaatst door krugar
Crash,

Waarom zou je zo moeilijk doen als het nog makkelijker kan.

Als je win xp/2000 op je pc hebt dan vraag je er gewoon van de Boot.ini op van de HD waar dat win xp/2000 opstaat bv: C:\boot.ini. Daarin zet je het regeltje van je andere windows versie en het werkt perfect. Tenminste bij mij wel :o

Groetjes,

Dat had je mij inderdaad ook verteld. Helaas ging die toch weer gek doen. (zie waar ik volgens crash al bezig was)
Dus heb ik D: maar geformatteerd om 98 opnieuw te installeren.

Heb je Win 98 er nu op staan. Dan denk ik dat ik je het verkeerde regeltje in je boot.ini heb laten zetten :o

Heb je al geprobeerd die regel van je win 2000 bij die van je 98 gezet die er nu instaat?

Ow, kan je dat dan niet ff snel testen anders kennen we er morgen wel verder mee :)

En zoals crash al zei; Helaas werkt het niet zo makkelijk.

Nu heb ik op D: 98 gezet en nu krijg ik dus niet eens meer de keus om gewoon van C: te starten, waar 2000 dus al stond, maar gaat ie gewoon naar D: 98 dus. Waarom krijgt 98 voorang...en...hoe draai ik dit terug?

Poekie

Oke, via een noodherstelprocedure op de 4 opstartdiskies heb ik nu dan eindelijk m'n dual-boot voor elkaar....... alleen krijg ik nu op mijn bureaublad een schermpje met daarop 'windows installer' na een tijdje gevolgd door die in de bijlage. Na iedere boot.

Bijlagen

• windows installer.jpg
    windows installer.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 34
Mooi goed gedaan. Dan moet je gewoon doe wat hij aangeeft en dan heb je er geen last meer van :)

Ja dat is gelukt gelukkig. Ik had het al geprobeerd maar om de een of andere vage reden vroeg hij het steeds weer, maar na de vierde keer had ie volgens mij geen zin meer om te zeuren en heeft hij braaf z'n text bij zich gehouden.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan