dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
241
Hoi,
Ik wil een dual boot van xp home en xp pro.. Hij start nu alleen op in Home.
Bij eigenschappen computer vind ik deze boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Mijn vraag is, wat moet ik erbij zetten zodat ie met opstarten ook Pro als keuze geeft?
 
Heb je XP PRo wel geïnstalleerd dan? Want dan zou deze er gewoon bij komen te staan.
 
ja dat is het rare, op C staat home, net geinstalleerd en op D Pro, maar die wordt niet genoemd. Wel zie ik in de verkenner dat alles daar nog gewoon staat (zoals het hoort)
 
Is die er dan later bij geplaatst? Hoe is e.e.a. geïnstalleerd?
 
Nee, het zit zo:
Ik heb 3 partities op 2 harde schijven. C is 1 schijf en D en E ook samen 1.
Op C stond Home, wilde naar Pro en heb deze op D gezet vanwaar ik normaal werk. Tot zover alles goed. Er was toen ook een dualboot. Wilde nu C formatteren en dacht dat via de cd van Home te doen, maar ik moest alles opnieuw installeren. Dus maar gedaan. Nu wil ik naar pro toe, maar dat gaat dus niet. Ik heb inmiddels begrepen dat ik C via Fdisk moet formatteren. Maar ja, D wil ik niet verloren laten gaan en daar staat ook mijn hele hebben en houwen (behalve de blijvers, die staan op E.) Dus hoe kom ik nu op D?
Snap je het nog een beetje?

groetjes,
Jane
 
Geen garanties maar probeer het volgende.
Zet in je Boot.ini de volgende regel erbij:

multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Pro Edition" /fastdetect
Onder de regel die er al staat.

Als dit niet werkt kun je het beste PRO opnieuw installeren.
Wil je alleen PRO dan installeer je hem gewoon op C
wil je zowel home als pro dan installeer je hem gewoon weer op d
 
het werkt dus niet..:(
Als ik nu pro weer op D installeer, gaat alles er dan af, of kan ik er over heen installeren zonder dat alles verloren gaat? Euthopie vrees ik...
 
Is er helemaal geen andere manier om toch op D te komen????:confused:
 
In 15 minuten een berichtje schoppen is niet echt netjes......

Mijn oma zei altijd: "Geduld is een schone zaak"


Maar even op jou vraag terug te komen.

Nee ik denk dat het het makkelijkste is om PRO opnieuw te installeren. (zoals je het de eerste keer had gedaan (voordat je HOME er weer overheen gooide))

maar dan een vraagje terug, waarom zo graag HOME en PRO in DUAL boot.
Als ik jou was zou ik home weggooien en alleen nog maar PRO draaien...
 
Het was niet mijn bedoeling dit bericht naar boven te schoppen, ik had het beter kunnen editten bedenk ik me.
Maar goed, nee, ik wil niet zowel pro als home, maar home kwam er min of meer weer op toen ik probeerde via de cd de Cschijf te formatteren. Wat dus niet lukte.

In iedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp, weer een hoop geleerd vanavond!:) We gaan gewoon weer met een schone lei beginnen.

groetjes,
Jane
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan