dual boot!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tibbeatjshm

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
61
hey alle maal ik ben van plan om me laptop dual boot te maken. maar niet zomaar 2 besturingssystemen maar 4: ik wil Windows 98, XP, Server 2003, en eventueel linux ubutntu.

1ste vraag is dat uberhoud mogenlijk..???...
2de vraag hoe:eek: haha

alvast bedankt.

PS. ik hoop dat dit de goede categorie is mzzl..:p
 
als jouw laptop dat aankan dan is dat mogelijk.
Je harddisk moet ook groot genoeg zijn.
harddisk in vieren delen en dan met de oudste versie van windows beginnen.
en dan de nieuwere en dan de nieuwste en daarna linux.
 
ik denk dat je dat niet red op een hdisk .
als ik zo eens rond kijk kom ik niet verder dan een 2.5 inch hdisk van maar 160GB .
en als je daar dan vier keer een os op wil zetten dan blijt er niet veel ruimte over .
een os heeft al een ruimte nodig van zeven a tien MB dan nog de drivers en andere software .
maar ja als je dat leuk vind
 
Op 160 GB passen die vier besturingssystemen wel, maar of het nodig is...

In ieder geval, je moet het laatste partitioneren overlaten aan Linux, je moet namelijk ook nog een partitie voor de swap van Linux maken.
 
kan inderdaad

Hoi,

In mijn ogen kan dit ook, maar zoals michael al aangeeft, is dit echt nodig?
Zelf heb ik op mijn laptop ook een dual boot Vista/XP en voor de rest werk ik virtueel met Server2003, Linux en nog enkele xp's pro Werkt perfect maar het ligt er natuurlijk aan wat je ermee gaat doen. Linux is inderdaad een appart verhaal wat betreft partities (primaire en logische partities...)


Groeten,
Danny
 
bedankt voor jullie snelle reactie !!

De reden dat ik dit wil is dat ik op 98 een spel wil spelen en dat dit niet werkt via de compatibiliteit in te stellen op 98. De reden dat ik xp wil lijkt me logies en en server 2003 zou idd kunne op virtual pc of vmware. En linux zou eventueel ook kunnen maar het leek me mooi om het zo te doen

maar erg tof dat jullie wilde reageren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan