Dual booting

Status
Niet open voor verdere reacties.

squirly

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
25
Ik heb 1 inwendige harde schijf waar windows xp opstaat.
En heb 1 uitwendige harde schijf waar al mijn bestanden, spellen(dus alles wat belangrijk is opstaat)
Nu is mijn vraag kan ik op de uitwendige harde schijf vista installeren(dual boot dus) zonder dat ik alles moet formateren ? Zo ja kan ik het dan ook verwijderen zonder te formateren, met behulp van VistaBootPRO dan het boot.ini aanpassen en dan gewoon alles handmatig te verwijderen ? Dit alles zonder mijn bestanden te verwijderen ?
 
xp moest bij een install een format maken, bij vista hoeft dat niet meer. als ie ntfs is, en genoeg ruimte heeft, no problem!
 
xp moest bij een install een format maken, bij vista hoeft dat niet meer. als ie ntfs is, en genoeg ruimte heeft, no problem!

Merci voor je antwoordt het is ntfs en nog 100gb vrij dus alles blijft er gewoon opstaan en ik raak niks kwijt als ik het terug verwijder ?
 
Installeren op een externe schijf?:confused: Dan moet je moederbord wel ondersteuning hebben om vanaf removable devices te kunnen booten.
 
Laatst bewerkt:
zo ja, geen enkel probleem. zo nee, kun je een ''doorstart diskette'' maken, google er maar eens op
 
Installeren op een externe schijf?:confused: Dan moet je moederbord wel ondersteuning hebben om vanaf removable devices te kunnen booten.

Hoe kan ik het weten of mijn moederbord het kan ? Het is een intel springadale-g i865g denk ik, en aan de zuid brug intel 8280 1eb ich5. Of klopt dit niet wat ik zeg ?

zo ja, geen enkel probleem. zo nee, kun je een ''doorstart diskette'' maken, google er maar eens op.
Heb geen diskette station :confused:
 
In het Bios kun je kijken of de removable device als eerste opstart gezet kan worden. In de handleiding van het moederbord zal het ook vermeld zijn, als je die ondersteuning hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan