Dual Channel met 2 verschillende merken of 1 reepje kingston?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo!

Ik heb een vraagje,

in hoeverre merk je het verschil tussen 2 x 1 GB 667mhz van 2 verschillende merken dan 1 x 2 gb van kingston 667mhz?
En dan bedoel ik met name voor internet/e-mail/office gebruik, ik vraag dit omdat ik voor mijn broer een pc in elkaar aan het steken ben en omdat ik deze 3 reepjes ddr2 nog heb liggen.

Thanks!

als je 4 geheugensloten hebt: alle 3 de dimms gebruiken. Bij 2 geheugensloten zou ik zeggen: 1x1 GB + 1x2GB.

Dual channel is maar ietsje sneller, je hebt meer aan wat meer geheugen, zie ook deze link: klikkerdeklik

Hoi bedankt voor je antwoord.

Ik wil minimaal 1 reepje thuis hebben nog voor het geval dat.
En hij draait toch xp 32 bit (vanwege de relatief zwakke cpu pentium D 2,8 GHZ)
Dus wat zou sneller zijn? 1 x 2 gb, 1 x 2 gb + 1 x 1 gb of gewoon 2 x 1 gb.

Oke bedankt, dan maakt hij dus ook gebruik van dual channel? Ik dacht namelijk altijd dat de grootte van de modules even groot moesten zijn.

Volgens mij geen volledige dual channel. Maar ik heb je toch al uitgelegd dat dat niet zoveel uitmaakt en je meer aan wat meer geheugen hebt?

ja da's waar nog 1 vraagje en dan ff uit technisch oogpunt.

Stel dat 2 x 1 gb sneller is een beetje dan 1x2gb + 1x1gb wat kan je dan beter doen.
Want die pc wordt alleen maar gebruikt voor office/mail/internet.
Want je zegt je hebt meer aan meer geheugen maar ik weet niet of dat dan ook uit maakt voor die toepassingen vandaar mijn vraag.

Bedankt alvast.

Probeer het uit zou ik zeggen. 2GB is inderdaad ook wel prima voor windows xp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan