Dual channel met vier modules

Status
Niet open voor verdere reacties.

redearedslider

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Hey, ik heb nu 1 gigabyte ram in dual channel werkend.(dus 2 x512)
als ik nu naar 2 gig wil uitbreiden moeten de additionele modules dan matchen met die die ik nu heb of mogen dat twee andere zijn die wel aan elkaar matchen... En werkt het dual channel dan nog ???

Mvg,

R

Hoi,

Zover ik het weet, werkt dan de dual channel niet meer aangezien dat de twee blauwe banken zijn op je moederboard... Als je twee andere geheugen blokjes erbij plaatst kan het zijn dat de geheugen wat trager is, het liefst gooie je in alle banken dezelfde type en merk.

Groetjes, Dj Viper

ok

jammer :( maar ik volg je niet dus alleen de blauwe banken supporten dual channel ? ( 2 zwarte en 2 blauwen op m'n mobo) of ....

dus als ik in alle banken pc3200 stop werkt dual channel dan niet ? want ze zijn dan wel van verschillende merken ( tenminste de twee die ik nu heb zijn verschillend van merk maar werken wel)

Jawel, als het goed is werkt dual channel dan nog wel gewoon. Volgens mij hoef je er alleen maar voor te zorgen dat in je blauwe banken dezelfde modules zitten en in de zwarte banken ook 2 dezelfde (eventueel anders dan de blauwe) modules. Zolang het maar 2 x 2 dezelfde modules is zou dual channel volgens mij moeten werken.

toppie

ja dat wilde ik ook gaan doen :) top man hartstikke bedankt... nou ik ga 't erop wagen anders kan ik ze gewoon terugbrengen.... :) you guys are great :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan