dual met win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik wil windows NT es proberen op men 486 voor de lol en ik wil dus formateren staat nu 98 op maar ik kan niet formateren want de bootflop van 98se kan geen cd rom drivers vinden en andere bootflops ook niet van 95 enz... wat moet ik doen?. En ik wil later ook dual met win 98 ik heb 2 hd's van 500mb en 212mb maar kan ik dual doen met bijv C: win98 D: Windows NT of heeft windows nt meer dan 212mb nodig ( allees os ik instaleer er verder nix bij)

Laatst bewerkt:
heb ik allang gedaan

heb ik al geprobeerd stuk of 10 flops van daaro overal zelfde foutmelding

ja idd in de bios cdrom op first boot device zettuh!

Staat er niet

dat staat niet in bios..... heb er goed gekeken en al vaker het blijft een 486 he

minder... ffies cd rom drivers downloaden dan? wat voor cd rom is het?

Aida32

Aida32 zij dat het een MATSH!TA CD-ROM CR-562 (2x) waarschijnlijk van panasonic maar op de website van panasonic kan ik der geen drivers voor vinden

! = i he anders komen er ***

Laatst bewerkt:
fout

dit is de precieze fout Device driver not found :'MSCD001'. No Valid Cd-rom Device drivers selected MSCD001 was zo bij 98 floppies bij 95 banana

Die CD-rom is geen IDE/ATAPI cd-rom.

Die moet op een geluidskaart worden aangesloten met een poort speciaal voor die CD-rom

ok

ik heb hier nog een 4x cd rom liggen misschien is die wel ATAPI moet ik het eens proberen ?

klopt

die cd rom die er net in zat zit inderdaad op men geluidskaart aangesloten maar waar moet IDE/ATAPI dan op aangesloten worden ? op die aansluiting boven de ide kabel ?

ik wacht

dat mobo kan 4 hd's aan ik 2 ide aansluitingen 1 is aangesloten andere niet kan op die 2de niet de cd rom ???.

Wachten is niet erg hoor, doe ik ook zo vaak..

Als dat een IDE/ATAPI cdrom is kan dat.

wil niet

ik heb hem op die ene ide connecter aangesloten die andere cd rom en toen wou die niet meer aan voeding alleen... dus ik denk dat het niet kan zijn der nog andere oplossingen.. ik heb ook nog een 24x daarvan weet ik zeker dat het atapi is maar of die het aankan ?

Jammer dan...

Probeer het eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan