dual monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
hallo ik heb een tv-out op mijn grafische kaart wanneer ik deze nou aansluit op mijn tv kan ik dan ook dual monitor hebben?

alvast bedankt,
cookie

Bedoel je dat je de tv als 2e monitor wilt gebruiken of nog een extra monitor erbij?
Wat voor grafische kaart heb je?

sorry ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest ik wil graag mijn tv als 2e monitor gebruiken er zit een tv-out functie op mijn kaart. ik heb de volgende kaart:
RADEON 7000 RADEON VE Family

Je hebt best kans dat je alleen, maar kunt switchen tussen je monitor en TV.
Hou er rekening mee, dat het beeld op de TV minder mooi/scherp is, dan op je monitor.
Films zijn trouwens prima te kijken vanaf de PC op de TV.

Als het mogelijk is moet je kiezen voor een horizontale of verticale uitbreiding. Dan gebruik je het als een 2e monitor. Of je stelt de tv in als clone (dus zelfde beeld als primaire monitor), vooral handig voor als je films op tv wil kijken.

hmz,

als ik via rechtermuisknop>eigenschappen>instellingen op het 2e beldscherm klik kan ik de volgende optie aan vinken:

het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor (dit zal in dit geval mijn tv zijn.) is dat dan een clone?

Nee, in dat geval is het geen clone, maar een uitbreiding (wat er dus eigenlijk staat). Dit houdt in dat je vensters kunt verslepen naar dat andere scherm, dus eigenlijk is je bureaublad een stuk groter geworden.

oke dat betekend dus als het ware dat er 3 beelschermen op kunnen?
zoja heb ik nog een vraagje moet de tv op av staan wil je pc beeld zien mijn afstandsbediening is namelijk stuk en ik kan hem nou niet meer op het video kanaal zetten ;)

iemand ? ik vind dit vrij belangerijk voor het aanschaffen van zon vrij dure kabel.

alvast bedankt,
cookie

Ja, je TV zal inderdaad op AV moeten staan om het signaal uit je computer te kunnen weergeven.

Trouwens, zo duur zijn de S-video kabels niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan