Dual monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers,

De vraag is heel simpel, wat is het voordeel van dual monitor? Voor de rest als je 2 beeldschermen op 1 videokaart aansluit, gaat je videokaart dan niet slechter worden tijdens spellen?

Alvast bedankt:thumb:

Vooral in de grafische sector kun dual-boot handig zijn (grote layout met grote afbeeldingen). De software van de videokaart moet dat wel ondesteunen. Voor huis tuin en keukengebruik zijn er weinig voordelen.

als technisch tekennaar wanneer je bv autocad gebruikd is het makkelijk je hoeft dan niet steeds te swichen tussen teks beeld en grafisch beeld !

gr wout

Je moet je eigenlijk gewoon afvragen waar JIJ het voor zou willen gebruiken!

Er zijn veel voordelen, voor iedereen zijn die weer anders

Zoals:

Boeing_737:
grafische sector

pslijper:
technisch tekennaar

Ikzelf:
Heel veel grafische appz en zeer zeker ook workflow!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ben geen van alle, ben wel bezig met een site maken maar of je het daar voor nodig hebt?

Kan erg handig zijn!

Voorbeeld:

Je heb een bepaalde website als voorbeeld, hier staat tekst op die je wil overnemen.
Jou HTML editor op het ene scherm andere website op het andere scherm.

Voorbeeld 2:
Scherm een kan je werken aan je website scherm 2 zet je TV aan ofzo !?!

Haha en noem zo maar op!

Als je twee schermen ter beschikken heb zou ik ze gewoon is aansluiten en kijken of het voor jou handig is!

//Rick

Ben geen grafische tekenaar of zo af en toe wat met Google Sketchup, maar werk wel met twee schermen. Zou ook niet meer terug willen naar 1 scherm.

1 scherm het forum op in de andere m'n mail of downloads om maar wat te noemen.

Laatst bewerkt:
Heb het al wel is geprobeerd, maar het dan is het 2e beeldscherm helemaal leeg, ik kan het dan wel naar het andere beeldscherm verplaatsen maar me menu balk loopt dan niet door:( en wat voor grote raden jullie dan aan?

En bovendien is je desktop (met een beetje goede schermen) ineens een stuk groter en is opruimen niet nodig.. Valt toch niet op met een redelijk hoge resolutie waar de icoontjes kleiner zijn :D

Ik weet (nog) niet wat voor videokaart je hebt, maar met nVidia kaarten is het simpel.

Rechtermuisknop bureaublad -> nVidia Control Panel -> Set multiple displays (meerdere schermen zo uit mijn hoofd) -> Dualspan (Wel over de breedte)

Dan loopt je startbalk gewoon door tot aan het eind van het andere scherm. Of er komt een nieuwe.

Laatst bewerkt:
Zonder software zoals Ultramon loopt je taakbalk niet door naar het tweede scherm. Tenzij je een kloon scherm instelt.

Zonder software zoals Ultramon loopt je taakbalk niet door naar het tweede scherm. Tenzij je een kloon scherm instelt.

Ik had hier 2x 17" CRT staan (Nu nog steeds maar niet beide ingeplugt omdat er niet genoeg ruimte op m'n bureau is) en als ik Dualspan over de breedte instelde liep mijn taskbar gewoon door. Dus klok eindigde op het eind van de rechter scherm. En het start icoontje (in vista de vista button) aan de meest linkerkant van het linker scherm.

Ik had hier 2x 17" CRT staan (Nu nog steeds maar niet beide ingeplugt omdat er niet genoeg ruimte op m'n bureau is) en als ik Dualspan over de breedte instelde liep mijn taskbar gewoon door. Dus klok eindigde op het eind van de rechter scherm. En het start icoontje (in vista de vista button) aan de meest linkerkant van het linker scherm.

\
kan je vertellen hoe je dit gedaan hebt?
Wil dit graag ook doen :)

dat dualspan zie ik nergens staan? :confused:

Ik zal thuis even voor je kijken.. Oh wacht. Heb hier ook een nvidia in de pc (school). Moment Wordt even wachten tot ik thuis ben. Dan post ik wel even een screenshot.

Heb alleen ati (hd4850) dan moet je dat programma dus hebben?
En wat voor grote raden jullie aan want ik heb nu een 22" vga van acer niet meer verkrijgbaar, en mijn broertje een syncmaster 20" van samsung DVI nou kunnen we wel ruilen dan heb ik DVI eigenlijk wel handig met mijn pc alleen zijn beide beeldschermen nergens meer te verkrijgen. Of is 2 x 22' veel handiger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan