dual processor mainbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hallo,

als ik een moederbord koop voor een dual precessor kan ik dan ook voorlopig draaien op 1 processor of moet ik er gelijk 2 kopen?

Volgens mij moet dat wel kunnen ja ......... :)
Weet het ook niet zeker :o
Maar ik vind zelf dual processing niets...... volgens mij merk je geen verschil :(

het laatse wat ik ervan heb gehoord is dat je het verschil aleen kunt merken als je meerdere zware toepassingen naast elkaar draait, bijvoorbeeld, video editing en een spelletje tegelijkertij, tenzij je een server v/d computer wilt maken, dan kan het wel wat schelen iirc.

db

is er iemand die met zekerheid kan zeggen of je nou wel of niet met 1 processor kan draaien?

misschien kun je wat meer info geven over waarom je deze vraag stelt. Heb je zo'n mobo? Of ben je van plan die een te kopen?

En om je die zekerheid te geven zal ik toch echt moeten weten over welke chipset het gaat... (of welk mobo, is ook goed...)

nou mischien als ik mijn PC ga upgraden wil ik een dual processor nemen maar weet nog niet welke chipset of wat dan ook alleen dat ik het liefst een pentium neem

Geplaatst door Barry_127
nou mischien als ik mijn PC ga upgraden wil ik een dual processor nemen maar weet nog niet welke chipset of wat dan ook alleen dat ik het liefst een pentium neem
Ik zou absoluut geen dual systeem aanschaffen. Ze zijn peperduur en tenzij je echt zwaar grafisch werk doet is de performance-winst minimaal. Dan kun je beter een mooie 3,2 gHz aanschaffen. Die is uitgerust met Hyperthreading. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het zorgt dat je processor vooral bij multitasking veel efficienter wordt gebruikt (alsof het 2 cpu's zijn).

Mocht je per se willen:
Een Dual Pentium (4) gaat niet lukken. Dat bestaat gewoon niet. Als je per se een dual opstelling van Intel wil zul je voor Intel Xeon moeten gaan (en die CPU's zijn ontstellend duur)

AMD is dan een veel goedkoper alternatief door hun Athlon MP's. Dit is bijvoorbeeld een mooi dual AMD systeem...

bedankt voor de waarschuwing om het zo maar te zeggen mischien neem ik dan wel een enkele :D

Je kunt gewoon 1 processor gebruiken. Let wel op, als je later een processor toevoegd moet je wel het besturingssysteem opnieuw installeren. Dit moet ivm met het installeren van de multi-processorkernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan