Dual screen + derde scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cryotic

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Beste lezer,

Op het moment is mijn systeem uitgerust met een Geforce 6800GT die op zijn beurt weer beschikt over 2 DVI poorten.

Ik heb verder geen vga/dvi aansluiting beschikbaar op het moment. Maar ben van plan of een andere moederbord aan te schaffen met onboard VGA, of een pci vid kaart.

Er staan op mijn bureau 2 17" TFT schermen, die dual screen staan aangesloten op de 6800.

Hier is vandaag bijgevoegd 1 20" TFT scherm, het is de bedoeling dat deze op het zelfde systeem aangesloten wordt.

Alleen wil ik niet dat dit een geheel wordt, Ik wil graag dat deze derde scherm zijn eigen desktop krijgt.

Deze derde scherm mag dus niet de andere twee schermen spiegelen.

En.... ik moet zowel de dual screen opstelling als de losse 20" op het zelfde moment kunnen gebruiken. Het maakt mij in principe niet uit als ik hier naar toe moet switchen d.m.v. een sneltoets of dat ik mijn muis simpel weg op het derde scherm kan schuiven.

Mijn vraag is of dit mogelijk is, zo ja, hoe? Wordt dit dan software matig gedaan?

Hoop dat jullie mijn post een beetje begrijpen.

Groet,

Cryo

Nog geen reacties, jammer....

Is er niemand die hier een oplossing voor weet? Ben al dagen aan het zoeken, .google.nl kan me ook niet meer helpen denk ik.

Heb je hier iets aan?

Nee, helaas.

Ik wil graag 2 desktops tegelijk kunnen zien en gebruiken

Wat ik graag wil gaat wel die richting op maar het is niet wat ik bedoel.

Voor de duidelijkheid:

Er staan voor mijn neus twee 17" tft's die dual screen staan ingesteld, met de start balk op het linker scherm weergegeven.

Het derde scherm (20") staat ongeveer 1 meter daar vanaf aan de rechter zijde. Ik ben van plan hier tv/films op te gaan afspelen.

Als ik nu voor mijn 20" zit, is het bijna onmogelijk om de start balk te gebruiken, aangezien ik niet voor mijn twee 17" schermen zit. Het is ook vrij moeilijk om met de muis te werken.

Daarom, zou ik graag een tweede startbalk + desktop willen hebben alleen puur voor mijn 20" inch.

De programma's die staan aangegeven in die andere thread, zijn puur om meerdere desktops op dezelfde monitor te kunnen weergeven.

Ik wil ook de mogelijkheid hebben om tv te kijken op de 20" en op mijn dual screen monitoren te werken, daarom mag het linker scherm van mijn dual screen opstelling de 20" _niet_ spiegelen.

Hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

<< ZIE BIJLAGE VOOR UITLEG >>

Schermen 1 & 2 zijn dual screen

Scherm 3 is bestemd als tv

Schermen 1 & 3 hebben eigen start balk en onafhankelijke desktops.

Bijlagen

• triplescreen.jpg
    triplescreen.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Iemand o iemand die zo vriendelijk wilt zijn mij uit de brand te helpen, zou erg blij zijn met een antwoord op mijn vraag.

Zet er een ouderwetse PCI kaart in/bij, met een nieuwere gpu en geheugen, of in je nieuwe mobo, indien sli, of Crossfire, 2 PCI-E kaarten, die je niet samen laat werken, indien dat kan, nakijken, dus.

En gebruik het tooltje UltraMon, is daar speciaal voor bedoeld, alleen niet gratis, alhoewel.:cool:

Zet er een ouderwetse PCI kaart in/bij, met een nieuwere gpu en geheugen, of in je nieuwe mobo, indien sli, of Crossfire, 2 PCI-E kaarten, die je niet samen laat werken, indien dat kan, nakijken, dus.

En gebruik het tooltje UltraMon, is daar speciaal voor bedoeld, alleen niet gratis, alhoewel.:cool:

Bedankt! Daar heb ik zeker wat aan. Maar het is jammer dat op de tweede Taakbalk geen system tray of een start knop zit.

Is hier wat anders voor te verzinnen? Start knop/tray/windows klok

Eenmaal ander maal, verkocht?

Het is niet mogelijk om een tweede start menu op een ander scherm weer te geven?

Extra startmenu op tweede beeldscherm

Eenmaal ander maal, verkocht?

Het is niet mogelijk om een tweede start menu op een ander scherm weer te geven?

Een manier waarom het wél werkt, zoals ik het nu heb draaien, is via DesktopX. Hiermee kun je aan objects (knoppen) functies toewijzen en één van die functies is het startmenu.

Deze knop kun je op het extra beeldscherm plaatsen, waar dan ook het startmenu geopend wordt.

DesktopX is niet gratis, maar voor een klein bedrag heb je een groot aantal functies om je PC te 'pimpen' in huis.

Kijk op www.stardock.com voor info.

Groet,

Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan