Dual-Screen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hallo, ik heb een probleem met het aansluiten van mijn monitoren.

Ik heb een 23" full hd monitor die aangesloten zit op de hdmi-poort van mijn videokaart.
Ook heb ik een gewone 19" monitor die aan zit gesloten op de dvi-poort van de videokaart.
Ik wil ze horizontaal uitbreiden, de 23" als "hoofdmonitor", links, en de 19" rechts opgesteld.
Het probleem is nu dat als ik ze allebei aansluit, en de pc opstart, dat het "hoofdscherm" (dat is dus het bureaublad en de taakbalk met startmenu) op mijn 19" komt, terwijl dat op de 23" moet.

Als ik, als de pc opstart, alleen de 23" monitor aansluit, en de 19" later aansluit, gaat het wel goed. Dan is de 23" de hoofdmonitor en de 19" breidt dat uit. Maar ik heb natuurlijk geen zin om bij het opstarten van mijn pc telkens eerst de 19" los te koppelen en later weer aan te koppelen. Heeft iemand een oplossing van het probleem?

Kan ik dus de hdmi poort selecteren als monitor 1 en de dvi poort als 2? Als ik dat in windows doe gaat dat goed, maar bij het opstarten is het al weer mis.

Ik heb windows 7.
 
Zowel ATI als Nvidia hebben daar speciale voorzieningen voor.
Klik met rechter muis ergens in het desktopscherm en selecteer Catalust controlcenter (ATI) of het Nvidia-equivalent. Even wat rondkijken in die tooltjes en dan komt vanzelf de optie te voorschijn om de schermvolgorde e.d. in te stellen. Bij ATI heet dat Display manager.
 
Dank. Maar zoals ik al zei, op de pc staat alles goed ingesteld, zo ook bij het Control Panel van nVidia. Bij het opstarten is het echter weer foute boel.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan