Dual Sim vanwege internetverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Mijn internetverbruik ligt vrij hoog in verhouding tot mijn abonnement. Ik heb een abonnement van 1gb, en verbruik gemiddeld 2,3 gb per maand.

Het extra verbruik is een kostenplaatje van meer dan 100 euro per maand extra.

Nu wilde ik een tweede abonnement afsluiten, om zo de extra kosten te drukken, en toch meer internet te kunnen verbruiken.

Mijn toestel is geen dualsim (Samsung Galaxy Note) maar ik lees/zie op internet dat er wel mogelijkheiden zijn om twee kaartjes in 1 toestel te krijgen.. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=P6mFZ1GxT5E

Nu vroeg ik mij af, of het mogelijk is om de twee simkaartjes naast elkaar te gebruiken. Op internet lees ik vooral veel over het switchen van de simkaartjes. Echter ik wil gewoon 1 mobiel nummer gebruiken voor alles, en als mijn internetbundel op is, het internet overschakelen naar het andere kaartje om zo de kosten te drukken.

Weet iemand hier een app, dualsimmerkje of andere oplossing voor? (Behalve minder inet gebruiken?:P)

Voor 100 euro / maand extra zou je ook een 2de abonnement kunnen nemen INCL. smartphone met voldoende mobiel internet voor jouw behoeften.
Kijk eens bij Vodafone of KPN/Hi/MTV, bijv.

Tijs.

Het idee is ook juist om een tweede abonnement erbij te nemen. Echter was het de bedoeling om deze middels een of andere voor mij nog niet geheel duidelijke manier in 1 telefoon te gebruiken.

DualSim is de eerste stap.. Maar dan zou ik het nog graag naast elkaar willen gebruiken..

Kan je geen extra data bij je provider afnemen? Als in een uitbreiding op je abonnement. Dat is volgens mij de makkelijkste oplossing.

Dual sim kan je niet zomaar doen, daar moet je toestel geschikt voor zijn.

Nee uitbreiden is niet mogelijk, dat was mijn eerste idee ook..

Vandaar het idee iets met dual sim te doen.. Waarom denk je dat het niet mogelijk is? In het filmpje zie ik dat t lijkt te werken...?

welke provider heb je die beweert dat uitbreiden niet mogelijk is?

DualSim werkt alleen als je een nieuw toestel aanschaft die het ondersteund (zijn er nog niet zoveel van)

Ik heb Tele2.. Ik val onder een wat ouder abonnementsysteem, maximaal is dan 1gb.. Ik heb nu 1gb.. (nieuwe systeem is tot 1.5.. maar daar mag ik niet bij..)

Het is geen DualSim toestel.. Maar in het filmpje, zie ik toch echt mijn type toestel met een DualSim erin gepropt?...

Met die adapter die ze daar gebruiken heb ik geen ervaring....

Overigens: ik neem aan dat je abbo nog een poosje loopt? Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om zoveel data te verstoken? gebruik je geen wifi?

Mijn abonnement loopt nog ruim een jaar.. Zonde dus om het aan de kant te gooien..

Ik weet ook niet waarom ik zoveel verbruik, volgens mij doe ik niets bijzonders, maar hoor van iedereen dat ik abnormaal veel verbruik..

Op mijn werk is er helemaal geen internet, dus overdag verbruik ik best veel.. 's avonds en op overige momenten dat ik thuis ben is er natuurlijk gewoon wifi..

Wat doe je dan allemaal met je telefoon? Want het verbruik is inderdaad abnormaal hoog. Zelf kan ik makkelijk rondkomen met 1GB/maand.

kijk je veel filmpjes via je note? Voor simpel email & whatsapp kom je nooit aan 1GB.

Ik gebruik momenteel nog de HTC Sensation XL (De Note komt elk moment binnen..)

Maar ik doe niks bijzonders.. Whatsapp veel, emailen, nieuws lezen, facebook bekijken.. Maar doe het allemaal wel heel vaak.. Weet t anders ook niet.. Volgens mij loopt er niks bijzonders op de achtergrond te draaien..

Nja, dan zou ik het ook niet weten, dan moet het komen omdat je het erg veel doet.

Als ik op de website van Tele2 neus, dan zie ik dit: klik
en daar zie ik dus staan dat je kan smart mixen? Kan jij daar geen gebruik van maken?

Dat Smart Mixen is vlak nadat ik mijn abonnement had afgesloten geïntroduceerd... Ik kan daar dus geen gebruik van maken. Voor mijn type abonnement is 1gb het meest haalbare.

Vreemd, dan wordt je toch wel enigszins genaaid door Tele2....

Ik hoop dat iemand je kan helpen met dat dual sim gebeuren dmv die adapter (adapter ziet eruit als 2 x microsim --> 1 gewone sim). Zoals ik al zei: ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ja ik hoop het ook,. Opzich lijkt het systeem wel te werken uit het filmpje, alleen ik zou het graag naast elkaar willen gebruiken, en niet of/of.. Dus ik hoop dat er nog iemand langskomt met de ideale oplossing :-)

Tjah, ik zou Tele2 eens onder druk kunnen zetten. Ik moet nu wel triple A status hebben als klant zijnde, en het is dan aan hun de keuze of ze mij als klant langer willen behouden ja of te nee.. Mijn ervaring met Telfort (vorige provider, daar had ik ook een triple A status..) is dat je toch best wel wat kan pushen als je een interessante klant bent. Daar betaalde ik ook veel te veel elke maand. Heb uiteindelijk na ruim een jaar iets van 400 euro terug gekregen..

Europese wetgeving stelt in ieder geval dat je nooit meer dan 59,50 kwijt mag zijn per maand aan mobiel internet kosten ;)

Geloof dat die regel alleen van toepassing was als je over de landgrenzen heen bent... :-)

Kun je niet een app installeren waar je kan zien wat je precies aan data verbruikt.?

bv MB meter van KPN Die kun je ook gebruiken voor andere providers. Je kan daar precies zien wat je per dag verbruikt. Misschien kun je dan daar wat verder mee. Ik heb hier ook de note en heb het daar ook op geinstalleerd.

Ik heb deze maand tot nu toe via wifi 1.3 gig verbruikt en via mobiel internet 12.1 MB

Ja die app heb ik al..

Mijn verbruik verminderen gaat 't niet worden :-)

Daarin kun je toch zien wat er veel verbruikt wordt. Ik noem maar wat misschien update je de apps via het mobiel internet en niet via wifi.

Of is dat allemaal zoals het hoort?

Overigens in de note kan maar 1 simkaartje in. Ik meen me te herinneren dat in het toestel van de aldi je wel 2 simkaartjes in kan stoppen, dan kun je het wel verspreiden. Maar zover ik weet gaat zoiets niet in de note.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan