Dual vs. Single core

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinAhrens

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Beste, ik heb nu een nieuwe computer gekregen van 2.5ghz en 1gb geheugen single-core, daarvoor had ik een 1.5ghz met 512mb geheugen dual-core.

Wat mijn vraag is wat is het precieze verschil tussen de cores? Ik dacht zelf dat de als je bv. 1ghz dual hebt dat dat 2ghz single is. Maar nu wil ik het precies getal graag weten hoe je zoiets moet gaan uitrekenen?

Bijvoorbaard bedankt!

gr kevin

kan je zo niet stellen.

Sowieso worden er al een tijd geen single cores meer gemaakt (op celerons en semprons na).
Welke processor had je precies en welke heb je nu precies?

En waarom van dual core naar single core?

Ik heb nu een Celeron single-core en de dual-core was Sempron.

Als ik de precieze verschil wist had ik namelijk kunnen kijken welke sneller was en welke niet.

Ik heb nu een Celeron single-core en de dual-core was Sempron.

Als ik de precieze verschil wist had ik namelijk kunnen kijken welke sneller was en welke niet.
Je kant nooit zeggen: de ene processor is 1,5 ghz en de andere 1,6 ghz; dus de 1,6 ghz is beter.
Zo werkt het gewoon niet.

En ik durf geen uitspraken te doen, omdat ik geen van de processortypes weet. Dan wordt het ook voor mij lastig zoeken.
Nu kan jij nog wel achter het typenr van je huidige processor komen, maar de oude zal vast lastig worden.
Hoe dan ook zijn het vrij slechte processors.

Het zijn oude proccesoren dat zegt natuurlijk nog niet dat ze slecht zijn. Magoed voor mij werkt het prima maar ben nog wel nieuw gierig naar de verschil tussen de snelheden.

Mocht iemand het weten, laat het me weten!

gr kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan