Dual XP install vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb op mijn systeem 2 x een XP pro versue geïnstalleerd. Een voor de spellen op de J: partitie en een voor het normale werk op de C:

Omdat mijn C niet goed liep wilde ik hierop opnieuw windows XP installeren vanuit de andere versie.
Normaal gesproken werkt dit perfect echter, nu bleek er tijdens installatie een leesfout op de CD te zitten waardoor de setup niet door kon gaan. Omdat de setup inmiddels zover gevorderd was dat het systeem al eens gereset was, kon ik ook niet meer in de werkende XP komen (het systeem sprong steeds terug naar setup).

Uiteinidelijk mijn XP home cd geboot en XP home geinstalleerd op C: en vervolgens vanaf mijn harddisk alsnog XP pro teruggezet.

Nu ben ik alleen mijn opstartmenu kwijt zodat ik de andere XP niet meer kan benaderen. Deze is wel gewoon intact gebleven.

Weet iemand zo hoe ik de boot ini moet aanpassen zodat ik deze er weer bij krijg ?

Nico
 
Even voor de duidelijkheid: je moet een regel toevoegen in je boot.ini die verwijst naar de andere Windows installatie. Deze regel zou kunnen luiden:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP HomeEdition" /fastdetect

Waarbij de rdisk je schijf aangeeft (0=1e 1=2e HDD) en partition je partitie op die schijf aangeeft. Als J: dus bv de 3e partitie op de 2e schijf is dan rdisk(1)partition(3). Bovenstaand voorbeeld geeft dus de 2e partition op de 1e HDD aan.
 
Het werkt inderdaad weer :)

Bedankt allebei. Was alleen even rekenen omdat het de J: was dus de zevende partitie:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan