Dual xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Hallo,

ik zit met een vraag:

Is het mogelijk om mijn schijf (seagate 120gb) te configureren voor 2 gebruikers.Ik heb de schijf ingedeeld in 3 partities.

C:/(20gb) is dus voor het hele gezin.

D:/(30gb) en E:/(70gb) alleen voor mij(admin)

Maar wel zo dat D en E niet zichtbaar en toegankelijk zijn vanuit C(behalve door de admin.).

Ik wil echter niet dat er tijdens het opstarten gekozen hoeft te worden tussen uit de 2 gebruikers,hij moet dus automatisch naar de XP voor het hele gezin gaan.

Ik zou dus graag willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg.Dus informatie en links zijn welkom.

B.Jager

Wat jij wil kan in mijn ogen niet. Je zult wel met account moeten gaan werken.

D en E moeten iig op NTFS staan. Dan kun je nl aangeven dat alleen de admin daar in kan. De overige mensen kunnen die schijven wel zien maar kunnen er niks mee

Wat ik zou doen is een extra gebruiker aanmaken met minder rechten. (Dus geen NTFS rechten op D: en E: )

Vervolgens met een programma als tweakui van microsoft de boel zo instellen dat het systeem bij het opstarten standaard als die gebruiker inlogt.

Als je dan nog als admin wilt werken kan je even uitloggen en weer inloggen als admin.

Ik ben hier uitgegaan van een win2k situatie maar ik neem aan dat het in winxp ook allemaal mogelijk is.

Laatst bewerkt:
En als ik er nu een dual boot van maak?
Dus de partitie van de admin als NTFS en de andere als FAT32.
Dan krijg ik tijdens het opstarten wel 2 keuzes,maar ik kan dan instellen dat de pc na bv. 5seconden automatisch naar de fat32 gaat.
Is het op deze manier wel mogelijk om de verschillende partities te scheiden.

B.Jager

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan