Dualboot Linux en Windows 7 op Dell pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Ik wil Kubuntu 12.04 op een Dell pc naast Windows 7 installeren. ik heb hiervoor 2 partities (NTFS). Weet iemand hoe dit moet? Ik heb al een boot-USB stick gemaakt met kubuntu erop

Laatst bewerkt:
Hallo,

kubuntu installeren en vervolgens vraagt of je een grub(Dualboot) wilt maken en word de MBR van windows overschreven.

Ik zou er een virtueel systeem van maken met Virtual PC.
Dan blijft je Windows intact en kun je Windows en Kubuntu zelfs tegelijkertijd draaien.
Uiteraard is dat wel afhankelijk van de capaciteiten van je PC (Memory, CPU)

@edmoor nee ik wil er echt een dualboot van maken, bovendien is Kubuntu erg traag in virtualbox

ik ben nu nog bezig met het formatteren van de partitie voor kubuntu, maar als dat klaar is ga ik aan de slag met de installatie

HAllo,

Virtual box tools installeren dan reageren ze sneller;).

Ik had het ook niet over Virtual box maar over Microsoft Virtual PC, of nog beter, VMWare.
Maar goed, je wilt het dus fysiek installeren.
Dus wat Nickj56 zegt, installeren op een nieuwe partitie, waar je al mee bezig bent, en dan een bootmanager gebruiken.

Laatst bewerkt:
Je kunt toch ook Wubi gebruiken? Is veel makkelijker met het instellen, alleen kan het -iets- slomer zijn.
Als het goed is, zit de Wubi in de ISO.

Groet,

Als ik op handmatig klik, en dan op de partitie waar ik op wil installeren en op nu installeren, geeft ie een foutmelding dat ik een bestandssystem moet opgeven

Als je opstart met de Kubuntu usbstick , kun je, eenmaal opgestart, de installatie wegklikken & KDE Partitiemanager kiezen. Formatteer de partitie waarop je Kubuntu wilt installeren eerst naar de ext4 indeling.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan