Dualboot ME, XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
1.086
Ik heb windows XP op mijn comp staan nou heb ik er win ME opgezet en nou heb ik geen dualboot zodat ik kan kiezen tussen WIN ME of WIN XP hoe kan ik het voor elkaar krijgen zodat ik wel kan kiezen tussen die 2 OS.

Groetjes,
 
eerst me installeren en dan pas XP.
 
Ben je ff ... Dus je wilt zeggen dat ik nu windows xp en win me er helemaal af moet gooien en dan weer opnieuw erop installeren :(
 
Nog ff een vraagje in windows xp kan ik bij uitvoeren c:\booti.ini invoeren en dan kom ik die file en dan kan ik die aanpassen. Werkt dat zo ook bij windows 98,Me,2000 zo als ik C:\boot.ini typ dat ik er dan inkom?
 
In 98 en ME niet maar wel in win2000
 
Ok, dus als ik dan een dualboot zou willen moet ik er eerst windows xp helemaal vanaf gooien en pas daarna kan ik er een dualboot van maken door eerst win me en dan win xp erop te installeren?
 
Een aantal postings eerder had ik een link neergezet hoe het ook kan
 
Dat staat in het Engels en daar kom ik geen wijs uit:(
 
Een goede uitleg in het nederlands ben ik helaas nog niet tegengekomen
 
Dat maakt niet uit. Ik heb net windows Me opnieuw geinstalleerd en windows maakt gewoon een dualboot aan van windows ME en windows XP. :) Dus het is gelukt maar nog bedankt voor de reacties. En als je Win XP er al op hebt staan werkt het dus wel om dan nog ME erop te zetten en een dualboot te krijgen. :D .
dan kan ik deze topic gaan sluiten :thumb:

Groetjes,
 
En ik zie nu ook trouwens dat bij win me c:\boot.in wel gewoon werkt ;). Zo kom je ook nog eens achter een paar dingen :D
 
Zit je ME op een andere partitie dan C? Dan zie je nl de boot.ini van XP
 
idd dat klopt ik heb XP op C staan en ME op D. Dus kan kan ik de boot opvragen van C en bewerken en zo krijg ik wel weer de dualboot ;)
 
Air boot (dualboot)

Het lukt mij niet Air boot te downloaden op
http://air-boot.netlabs.org/?show=download

Overigens, ik heb nu WinME op mijn PC geinstalleerd en wil XP er bij (dualboot). Stel dat XP-installatie mislukt, of dat ik XP er later weer af wil. Hoe krijg ik dat voor elkaar, zonder dat ik ME opnieuw hoef te installeren en op allerlei vervelende XP-nasleep toestanden wordt getrakteerd.
 
Yari als je nu Winme op je c schijf hebt staan moet je Win xp op de D schijf zetten en als de installatie mislukt geef je gewoon een format D en je hebt nergens last van :)
 
Deze computer > rechtermuisknop > Eigenschappen > Geaveranceerd > Opstart en herinstellingen > Stardardbesturingsysteem op windows 98 zetten > Lijst met besturingenssystemen uitvinken > herstepoptie uitvinken. En dan kun je een format D doen en dan heb je Win XP helemaal verwijderd. S6:thumb:

Groetjes,
 
Nee, dat heb je niet. Windows start dan nog steeds op via NTLDR en BOOT.INI en dat zijn toch echt WinXP onderdelen. Je ziet het verschil niet omdat het bootscherm niet meer wordt getoond, maar het is er allemaal nog wel degelijk. Pas na sys c: boot Windows weer als vanouds via IO.SYS enzovoorts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan