Dualboot met 4 partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzjos

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Ik zou graag een dualboot maken met Linux mint. Ik heb hiervoor een laptop met windows 8.1, en een desktop ook met windows 8.1. Deze hebben echter 4 en 6 partities, zie bijlage. Mag ik hier nog een partitie bijzetten?
rzjos
Schermopname Desktop Dell.pngSchermopname Laptop HP.png

Op de GPT schijf ruimte maken voor een ext4 partitie en een swap, op de mbr schijf zul je een partitie op kunnen offeren of een partitie omzetten naar een extended en daar een unlocated space in moeten creeren.

Oei, dit is nogal chinees voor mij. Mijn desktop is een Dell Inspiron 660. de laptop is HP Pavilion dv7

Mag ik bij de HP, die met 4 partities, de C:/partitie schrinken met bv.50 gb en deze unassiend(?) partitie dan gebruiken voor Linux of ben ik deze 5de (?) partitie dan gewoon kwijt? is deze dan onvindbaar voor pc?
rzjos

Je kunt op een mbr schijf maar 4 partities hebben waarvan er eentje extended kan zijn, op een gpt schijf zijn dat er vele.

Zet er een schijf bij waarop je Mint installeert, gaat natuurlijk niet op voor het notebook.

Weet niet waarom je persee op beide apparaten Mint wil draaien, het is een OS om progs mee uit te voeren zoals windows dat ook kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan