dualboot met vista en windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,
ik heb op het moment vista op mijn pc staan, en ik wil Windows 7uitproberen, maar kan ik die op de zelfde pc installeren, zodat ik bij het opstarten kan kiezen welk besturings systeem ik wil,

zo ja, hoe?

zo nee: hoe kan ik Windows 7 dan uitproberen zonder mijn vista te verwijderen??

MVG,
MrHook

Hoe groot is je schijf?

in totaal 290 gig, (dat staat in iedergeval bij computer onder c 134 van 290 gebruikt)

maar ik heeb een tut gevonden, maar daar staat hoe je een nieuwe partitie moet aanmaken, maar volgend mij kan ik hem max maar 448 mb maken, is dat genoeg voor windows 7??

Waarom kan je hem maar 448 MB maken dan?
Hoe dan ook, ik heb W7 op een partitie van 40 GB staan en dat is zeer ruim als je net zoals ik je data op een aparte schijf/partitie opslaat.

Wat bedoel jij daarmee? Schijfruimte of RAM?
Waarom zal hij op 16 GB schijfruimte langzamer draaien?

Schijfruimte, hij zal langzaam draaien omdat al die ruimte word gebruikt voor updates enzo, waardoor het vol raakt, waardoor hij traag word

Waarom kan je hem maar 448 MB maken dan?
Hoe dan ook, ik heb W7 op een partitie van 40 GB staan en dat is zeer ruim als je net zoals ik je data op een aparte schijf/partitie opslaat.

ik weet niet waarom, maar hoe werkt dat programma van jou??

Je kan Windows 7 ook in een virtual box draaien om uit te proberen als je op safe wil spelen http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
dan hoef je geen aparte partitie te maken,Windows 7 wordt dan opgeslagen als bestand.Voor de rest is alles hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Je kan Windows 7 ook in een virtual box draaien om uit te proberen als je op safe wil spelen http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
dan hoef je geen aparte partitie te maken,Windows 7 wordt dan opgeslagen als bestand.Voor de rest is alles hetzelfde.

jah,. okee maar ben nu toch bezig, maar als ik een extra partitie aanmak via schijfbeheer, kan ik hem niet groter maken dan 448MB hoe kan ik dit oplossen, ik wil ong 25 gig gebruiken, en ik heb nog genoeg over!!

Gewoon Easeus gebruiken en je schijf aanklikken en door middel van schuiven met de balkjes kan je de partitie aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan