dualboot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Berichten
4
Hallo allemaal,
Ik zou het proberen uitteleggen ik had op mijn laptop vista home premium staan ik heb dan ok drie hardeschijfen waarvan 1 op gedeeld dus eigelijk twee feitelijke schijfen.
nou heb ik op de D schijf XP pro geinstelleert boven vista hierdoor wat de meeste van jullie wel weten kan dit niet hier ben ik ok snel achter gekomen toen de pc geen dualboot had
nou heb ik XP van de D afgehaald en eerst een backup van win vista gemaakt met XP
dus toen heb ik XP op C geinstelleert maar op dat moment heb geprobeert vista in een dualboot te laten draaien en heb daar door heeft een van de jongens een mdr file laten aan maken of weg gehaald waadoor mdrfile missing als melding kreeg bij het opstarten nu heb ik de partieties opgeschoven en van C heb ik een 30000 MB schijf van gemaakt (30GB) en een harddiks (D) van 40000MB (40GB) voor vista en de rest voor data

Ik ben nu op de C schijf XP aanhet instelleren (bijna klaar

:confused:alleen hoe moet ik nou de backup terug zetten op mijn op mijn D schijf en daar een dualboot van maken met XP en vista

:confused::confused::( IK hoop echt dat iemand een idee heeft ik ga zometeen proberen om het .ini file te vinden en die te veranderen en zo een dualboot syteem ervan te maken
en weet iemand ook hoe ik met hirens boot magic cd een dualboot van mij systeem kan maken dat zou meschien een opsie zijn alst U blieft help mij:thumb:
groeten Rick Drent
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst XP kompleet installeren, dan de image van Vista op D terugzetten.

Hoe dat moet ligt aan het programma dat je gebruikt hebt om de image te maken !

Met TrueImage van Acronis start je op van de hulp-CD en kiest voor terugzetten.

Dan in XP VistaBootPro installeren: http://www.vistabootpro.org/; het programma laten zoeken naar de VistaBootManager, kiezen voor je opstart-volgorde, rebooten.....klaar!

Greetz,

Harry.
 
harry snor bedankt

hallo meneer snor, :thumb:
bedankt voor je reactie ik heb XP op mij pc geinstaleert en daar over windows vista zo ben ik op een deulboot gekomen maar nou zit ik met een probleem ik heb de back up op mij externe hardeschijf staan in een bkf file zoals je waarschijnelijk wel zult weten is dit een back up gemaakt door windows XP en niet het perfecte back up programma heb je hiet ook een oplossing voor alleen kom ik dan bij probleem twee ik kan de back up wel terug zetten maar ik draai nu op windows XP en vista ultimate met de na druk op windows vista ultimate ik draaide vroeger op windows vista home premium maak dit wat uit met de back up prog wat ik gebruikt heb ik hoop het niet anders zet ik de back up op mijn externe harddisk en haal daar alle bestanden weg die ik nog wil gebruiken maar als nog vraag ik tog om een oplossing hopelijk heeft u die voor mij

Bij voorbaat dank groeten Rick Drent :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan