Dualboot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijgerangel

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo,

ik heb al vanalles geprobeerd maar het wilt niet lukken
ik wil dualboot draaien op mijn pc
het is een vista en wil er mijn xp opdraaien
ik heb het allebei al geinstalleerd, dat is gelukt (verschillende parties)

maar voor terug op vista tekunnen heb ik een programma gebruikt vistaboot pro ofzoiets
toen kon ik terug op vista maar niet meer op xp, dan zegt die dat NTLDR? ontbreekt

heb die tips van herstellen met copy ..../i386/ntldr en etc al geprobeerd maar altijd zegt die dat het niet vind

heb al a b c d e f g h geprobeert en nog niets......

heb ook windows xp vista recovery geprobeerd na installatie win xp maar die overschrijft dan de partie en dan is die foetsie

het is n packerd bell

wie kan me een goede tip geven, want wordt het zoeken beu

software om te helpen mag ook

de vista is een recovery dvd! die ik zelf heb moeten branden, van packerd bel!!!

Hoi,

denk dat je je harde schijf het beste kunt formateren en met een schone lei moet beginnen.
Daarna eerst Vista erop van de gebrande recovery.
Daarna de tips in dit verhaal volgen.

Suc6.

heb ik al gedaan, dan kan ik niet meer op xp als ik terug op vista kan
dan zegt hij dat ik dat een bestand te kort kom

als je mijn eerste bericht had gelezen, wist je al dat ik dit geprobeerd heb, met mij herkent die dat allemaal niet (de opdrachten)

ik heb je startpost gelezen maar kan toch niet precies weten wat je hebt uitgevoerd?

maar je hebt dus deze oplossing geprobeerd?

het lijkt me anders dat daar niets staat over
die tips van herstellen met copy ..../i386/ntldr
ofwel dan?

ik probeer alleen maar te helpen hoor

Hoi,

Heb je al geprobeert om de bestanden NTLDR,NTDETECT.COM, BOOT.INI en BOOTSEC.DOS te copieëren van de originele windows installatie cd (map i386) en deze op usb te zetten, en deze vervolgens in de root van de xp te zetten?
Bootsec.dos heb je nodig voor als je meerder besturingssystemen hebt!

in welk map plaats je ze dan?
ik zou dat wel kunnen maar moet weten waar ik ze plaats en dat weet ik niet

Ja!

Als je deze bestanden op een usb of floppy hebt gezet, kun je ze gewoon los in die map plaatsen!;)

Daarna nog eens opnieuw opstarten!
Mocht dit niet lukken, kun je het nog proberen om deze bestanden los in C:windows te plaatsen! Mocht dit ook niet lukken, zit er denk ik niets anders op dan een herinstallatie van xp en met vistabootpro een nieuwe bootmanager te plaatsen!

heb dit allemaal al herhaald, terug geinstalleerd en altijd dezelfde fouten maw gene optie

dan heb ik uw laatste tip maar BOOT.INI en BOOTSEC.DOS staat niet in map i386? die andere dingens wel, dat heb ik gedaan, maar is nog niet orde dus

Ik heb het nog ff gecheckt,deze bestanden kun je goewoon in c: neerzetten!

Je kunt sommige bestanden niet vinden, omdat het verborgen ssyteembestanden zijn!
Ga naar configuratiescherm>(klassieke weergave)mapopties> en haal het vinkje weg bij:
"beveiligde besturingssysteembestanden verbergen"
doe dit ook bij" de inhoud van systeemmappen weergeven" en bij "verborgen mappen en bestanden weergeven"

Nu kun je de bestanden wel zien C: en kun je ze copieëren!

Succes!

Ik heb het nog ff gecheckt,deze bestanden kun je goewoon in c: neerzetten!

Je kunt sommige bestanden niet vinden, omdat het verborgen ssyteembestanden zijn!
Ga naar configuratiescherm>(klassieke weergave)mapopties> en haal het vinkje weg bij:
"beveiligde besturingssysteembestanden verbergen"
doe dit ook bij" de inhoud van systeemmappen weergeven" en bij "verborgen mappen en bestanden weergeven"

Nu kun je de bestanden wel zien C: en kun je ze copieëren!

Succes!

dat weet ik de mappezichtbaar, maar toch vind ik de nodige bestanden niet in map i386 of staan die op de schijf op een andere plaats?

Hoi,
Ik heb zelf ook ff gekeken en deze staat er ook idd. niet op!
Maar die bestanden kun je anders ook wel van een andere xp pro versie afhalen (kopiëren) Ze staan dan in de C:. (root)

Wat je ook kunt proberen is vistaboot pro verwijderen en easy bcd eropzetten! en vervolgens een nieuwe bootmanager aanmaken! Easy bcd is gratis te downloaden.

Maar met de 1e optie moet het ook kunnen! Tenzei je geen windows xp meer hebt draaien op een andere pc! Dan wordt het lastig natuurlijk!

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan