Saviola
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jun 2002
Hallo,
Ik zal even uitleggen wat mijn setup is:
Schijf 1: 3 partities. C, D E. E bevat Windows XP pro.
Schijf 2: 3 partities. Linux (met SuSE) Swap en F (FAT32
IDE kabel 1: Schijf 1 (primary master)
IDE kabel 2: Schijf 2 (secundary master) (jumper op master) + CD ROM.
Schijf 1 had ik al. Schijf 2 zit in een bracket, dat moet ik hebben voor m'n opleiding. Vandaag hebben we op school de partities hierop aangemaakt. En SuSE 8.2 geinstalleerd. Ik heb er een FAT32 partitie erbij gemaakt voor eventueel wat andere zaken.
Op school kon ik met SuSE werken, maar als ik schijf 2 er thuis in doet start hij XP gewoon op.
Toen ben ik gaan rommelen in m'n BIOS. De resultaten: XP starte gewoon op. Ik kreeg Grub, waar ik iets kon intikken, maar geen idee wat ik moest doen, of ik kreeg de foutmelding NTLDR is missing.
Over die foutmelding heb ik al wat informatie opgezocht, maar in mijn geval zal het misschien iets anders liggen doordat ik 2 schijven heb.
Wat ik nu eigenlijk wil is dat ik op school gewoon Linux kan opstarten, maar thuis kan kiezen tussen XP en Linux. Hoeft niet per se met een bootloader, mag ook met een verandering in de BIOS.
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben
Ik zou namelijk erg graag al SuSE kunnen draaien, anders moet ik hopen dat m'n leraar een oplossing heeft. Maar die spreek ik pas volgende week.
Alvast bedankt :thumb:
Jeffrey
Ik zal even uitleggen wat mijn setup is:
Schijf 1: 3 partities. C, D E. E bevat Windows XP pro.
Schijf 2: 3 partities. Linux (met SuSE) Swap en F (FAT32
IDE kabel 1: Schijf 1 (primary master)
IDE kabel 2: Schijf 2 (secundary master) (jumper op master) + CD ROM.
Schijf 1 had ik al. Schijf 2 zit in een bracket, dat moet ik hebben voor m'n opleiding. Vandaag hebben we op school de partities hierop aangemaakt. En SuSE 8.2 geinstalleerd. Ik heb er een FAT32 partitie erbij gemaakt voor eventueel wat andere zaken.
Op school kon ik met SuSE werken, maar als ik schijf 2 er thuis in doet start hij XP gewoon op.
Toen ben ik gaan rommelen in m'n BIOS. De resultaten: XP starte gewoon op. Ik kreeg Grub, waar ik iets kon intikken, maar geen idee wat ik moest doen, of ik kreeg de foutmelding NTLDR is missing.
Over die foutmelding heb ik al wat informatie opgezocht, maar in mijn geval zal het misschien iets anders liggen doordat ik 2 schijven heb.
Wat ik nu eigenlijk wil is dat ik op school gewoon Linux kan opstarten, maar thuis kan kiezen tussen XP en Linux. Hoeft niet per se met een bootloader, mag ook met een verandering in de BIOS.
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben

Alvast bedankt :thumb:
Jeffrey