dualboot syteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
hallo,
ik draai nu windows vista business maar ik wil toch ook xp draaien. ik heb 3 partities op mijn 500gb hdd dus ik dacht ik laat vista op C, ik gebruik D voor muziek, films etc. en E voor windows xp.

nou stop ik het windows xp cdtje in de pc, ik start de cd op en de installatie begint. ik laat partitie E snel formatteren en xp word geinstalleerd. tijdens de installatie vraagd hij zoals altijd om een keer opnieuw op te starten en daarnaa ga je de Tijd, de naam van de pc etc etc invoeren. maar wanneer hij opnieuw opstart krijg ik een foutmelding:

Schijf fout,
druk op: ctrl-alt-del om opnieuw op te starten.

ik start opnieuw op en ik krijg weer dezelfde fout.
hierna heb ik mijn Vista cd erin gedaan en via de cd vista weer opgestart en dat werk gewoon allemaal weer goed. ook heb ik station E weer geformatteerd.

hoe krijg ik nou wel windows XP op station E?????

greetz

hey,
maar moet ik vistabootpro installeren voordat ik xp wil installeren of daarnaa?? want nadat ik xp erop heb staan krijg ik dus die schijf fout en kan ik alleen weer in vista komen door de cd te gebruiken van vista...

en wat bedoelen ze met Let op, installeer ook .NET als vbp daarom vraagt, anders werkt het niet.?

greetz

Nee, Vista Bootpro installeer je pas achteraf

maar ik kom helemaal niet in windows xp of vista. wanneer ik xp op E heb gezet krijg ik dus een schijf fout. en kan ik alleen maar ctrl-alt-del drukken om opnieuw op te starten en dan krijg ik hetzelfde weer.

hoe los ik dit op??

greetz

niemand nog een idee hoe ik mijn systeem dual-boot krijg??

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan