Dualboot verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
160
Toen ik (weer eens) aan het experimenteren was, installeerde ik een programma om XP te 'stylen'. Ik paste een andere thema toe, andere geluiden én legde per ongeluk een dualboot aan. Het gaat om de volgende dualboot :
*Windows XP [bootscreen]
*Windows XP

Eender welke optie ik kies, er gebeurt telkens hetzelfde. XP start gewoon, zonder aangepast bootscreen. Nu heb ik mijn pc eens opgeruimd en zijn alle skinning-programma's verwijdert. Alles ziet er weer normaal uit... behalve mijn bootmenu. Nu zou ik dit graag anders zien. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze dualboot kan verwijderen. Het bewuste programma is inmiddels gedesinstalleerd en ik weet eigenlijk niet mee om wel progje het ging. Kan iemand mij helpen?
 
Als dit je inhoud is van je boot.ini file.
Deze kun je oproepen met start-uitvoeren-msconfig en wijzigen met kladblok.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP [bootscreen]" /noexecute=optin /fastdetect

Verwijderen alleen de regel <multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP enz. die naar je [bootscreen] verwijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan