Hallo,
Ik werk met een laptop van campusshop: Asus N76VM-V2G-T1105V-BE
Een week geleden heb ik een poging gedaan om ubuntu te installeren in dualboot. Gevolg was dat noch win7, noch ubuntu werkte. Heb er ondertussen al veel aan geprutst, maar kan het niet oplossen
Ik verdenk dat een combinatie van MBR, GPT en EFI de boosdoeners zijn.
Welke stappen kan ik nog ondernemen? Waar zou de fout nog kunnen zitten?
Alvast bedankt!
EDIT: Het probleem is niet echt opgelost, eerder vermeden.
Ik werk met een laptop van campusshop: Asus N76VM-V2G-T1105V-BE
Een week geleden heb ik een poging gedaan om ubuntu te installeren in dualboot. Gevolg was dat noch win7, noch ubuntu werkte. Heb er ondertussen al veel aan geprutst, maar kan het niet oplossen

- Heb momenteel GRUB2 die een werkende versie van Ubuntu 12.10 opstart, maar de gegenereerde boot optie voor win7 werkt niet. (efi file not found)
- Vanuit de BIOS is het mogelijk om de Windows Boot Manager te starten, dan flikkert heel kort een bsod en gaat ie naar de volgende boot optie (in de lijst van bios opties) wat neerkomt op GRUB2.
- Windows Recovery werkte niet zomaar, deze kan geen weg met GPT partitionering, daarom heb ik een hybrid MBR ingesteld. Helaas zeggen Startup Repair, fixboot, fixmbr & rebuildbcd dat alles ok is.
- Windows herinstalleren vanuit recovery USB (zonder formatteren) heeft geen effect, behalve dat winRE nu 2 installaties vindt.
Ik verdenk dat een combinatie van MBR, GPT en EFI de boosdoeners zijn.
Welke stappen kan ik nog ondernemen? Waar zou de fout nog kunnen zitten?
Alvast bedankt!
EDIT: Het probleem is niet echt opgelost, eerder vermeden.
- Heb vanuit Ubuntu zoveel mogelijk data overgezet.
- Windows 7 van internet gehaald en op USB gezet.
- Windows geïnstalleerd en geregistreerd met mijn originele key.
- Netjes gepartitioneerd vanuit Ubuntu livecd.
- En uiteraard ook Ubuntu geïnstalleerd.
- Dit alles ZONDER EFI en GPT, en na enkele maanden helemaal geen spijt.
Laatst bewerkt: