Dualboot; Windows 7/Windows XP Schijfletters + Software dubbel installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje4po

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik heb een Dualboot aangemaakt op mijn PC dit is suc6vol gelukt.
Alleen heb ik 2 vraagjes:
1.In XP zijn alle schijfletters anders is het mogelijk dit gelijk te trekken met Windows 7?
2.Als ik een proggramma van Windows 7 probeer te draaien in XP dan doet die het niet.
Vermoedelijk omdat die een gedeelte van de benodigde bestanden op de XP partitie zoekt terwijl die op de 7 partitie staat.
Is het mogelijk iets aan te passed zodat die op de 7 partie naar die bestanden zoekt, of om deze extra bestanden helemaal op een andere partitie op te slaan?
heel hartelijk bedankt!

Je moet EASEUS Partition Manager Free hebben.

Hier kan je het Downloaden.

Je moet het op Windows 7 OF OP Windows XP zetten en het programma openen.
Dan klik je met de rechtermuisknop op de partitie (schijf) waarven je de schijfletter wilt veranderen.
Dan kies je Advanced en dan Change Driveletter.
Nu kan je hem veranderen.
Dan druk je op Apply.

In de meeste gevallen staat er dat je je pc moet rebooten (opnieuw opstarten).
Doe dit dan ook.

Groetjes, WDHBGS:D:thumb::thumb::D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en dat werkt alleen bij de partities waar geen OS op staat.
En dat is er maar 1 van de 3.

Wat jij wilt gaat niet, gezien je C-schijf/partitie per besturingssysteem een andere partitie is. Hierdoor wijzigen ook je schijf letters.

Zo ie zo zul je de meeste programma's per besturingssysteem moeten installeren.

Hmm...

Het zou toch moeten kunnen.

Groetjes, WDHBGS

Waarschijnlijk als ik op XP hetzelfde programma in de Program Files map van de 7 Partitie installeer zal het dan wel werken.
2 keer de benodigde draai bestanden (of hoe dat ook mag heten) op XP partietsie en op 7 partietsie.
En op 7 partie de hoofdbestanden van het programma.

Maar eh, bestaat er niets dat die de draaibestanden op de 7 partietsie zoekt, of gaat dat problemen opleveren omdat dat een ander bestuuringssysteem is??

1 Keer was het mij wel gelukt op bijde dezelfde schijfletters te krijgen, waarschijnlijk geluk.
Dit waaren toen de letters: C, D, en F (de F kon ik op slechts 1 OS in E krijgen, maar F komt ook na D dus dat maakt niet zoveel uit)

Laatst bewerkt:
Dat gaat niet werken, alle applicaties zijn ontwikkeld om met standaard root "c:/" te werken,
als jij Windows 7 opstarten zal je Windows xp onder schijf "D:/" bijvoorbeeld staan...

daarnaast heeft ieder besturingssysteem een eigen register waar de 'configuraties en instellingen' van applicaties in staan, deze kun je ABSOLUUT NIET even van Windows xp naar Windows 7 kopiëren, dan heb je 100% garantie dat niks meer werkt :)

Zodra je windows xp opstart zal het andersom zijn (Windows seven zal onder de "D:/" staan bijvoorbeeld)

niet mogenlijk dus...
heb hier zelf ook al naar gekeken in het verleden.

Mvg,

Je kan natuurlijk ook nog altijd een snelkoppeling aanmaken in XP naar het proggramma van de 7 Partitie.
Heel soms werkt dat als je gelluk hebt.

Hoi !

Kennen jullie het programma SteamMover al http://www.traynier.com/software/steammover

Is mogelijk nog ´n beta versie.maar ontwikkeld om komplete programma mappen te verplaatsen.

Ik heb het ´n paar keer met succes gebruikt toen ik overin op een SSD als besturingsschijf.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan