Dualboot XP en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Ik heb op mijn computer 2 partities.

C: Windows XP Pro
D: Images

Nu wil ik graag een derde partitie maken (ik heb Partition Magic 7) en daar Win 98 SE op zetten.

Ik kan wel opnieuw beginnen en eerst 98 installeren en daarna XP , maar dat wil ik niet :D ;)

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste deze dualboot kan maken?

Als ik een partitie maak voor een extra OS , wordt er dan ook een bootprogramma geinstalleerd waar ik 98 kan toevoegen zodat er een dualboot-menu verschijnt?

Volgens mij niet in de volgorde die jij wilt, wel als je eerst 98 en dan XP installeert. Ik weet niet of Bootmagic bij PM 7.0 zit, want daarmee gaat dat wel.

Wat je moet doen is een primaire FAT32 partitie maken helemaal aan het begin van de schijf. Dat doe je door met Operation> Resize > Free Space Before ruimte te maken en dan met Operation > Create een primaire FAT32 partitie te maken. Daarna met Operation > Advanced > Set Active de partitie activeren en de wijzigingen uit te voeren. Als PM daarmee klaar is, dan herstarten en booten vanaf Win98 CDROM, Windows installeren, BootMagic installeren en je dualboot is klaar.

Als je de officiële (legale) versie hebt, dan natuurlijk wel. Staat altijd bij de CDROM op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan