dualboot xp en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
ik wordt nogal gek van alle dingen die het in XP niet doen, dus ik wil graag windows 98 op mijn pc erbij installeren. Het probleem is dat de indeling van mijn harde schijf nogal vervelend is, en ik er niet zoveel zin in het de hele zaak te formateren

Partitie 1 44gb NTFS programma's ed
Partite 2 26gb NTFS windows XP
Paritie 3 3gb FAT32 backup

XP en 98 kunnen beter niet op dezelfde partite staan heb ik begrepen. En eigenlijk moet je eerst 98 en dan pas XP installeren. Bovendien moet de hd FAT32 zijn want anders kan 98 em niet lezen.

Ik heb partition magic, dus op zich zou ik de eerste partite naar FAT32 kunnen converteren.

Zou ik 98 kunnen installeren en succesvol een dualboot aan kunnen maken zonder dat ik schijven moet formateren?

This procedure assumes that Windows XP is installed on drive C:
issie niet :(
Drive C: must be FAT16 or FAT32 to be able to install Windows 98/Me after XP is already installed.
issie ook niet :(
You must have a second hard disk or partition formatted for FAT16/32 in order to be able to install Windows 98/Me.
heb ik niet :(
If your C: drive is not FAT or FAT32, you CANNOT complete this procedure. You will need a 3rd party boot manager. I recommend BootIt Next Generation, www.bootitng.com.
ik snap niks van dit programma. Ik ga even de handleiding leze en proberen of ik er dan uitkom.

Je kunt het jezelf natuurlijk ook gemakkelijk maken. Gewoon met Partition Magic de 1e NTFS partitie aan de voorkant verkleinen. In de nu ontstate ruimte een nieuwe primaire FAT32 partitie maken. Deze partitie op Actief zetten. Herstarten en Windows 98 installeren. In Win98 ook BootMagic installeren (hoor je ook te hebben als je Partition Magic hebt). Voortaan kun je bij het booten kiezen tussen Win98 en WinXP.
Deze procedure is in elk geval een stuk eenvoudiger uit te voeren.

ah, bedankt, hier kan ik wat mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan