dualboot XP / Vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Na wat startproblemen heb ik toch mijn Vista probleemloos aan de praat gekregen en wil nu mijn dualboot verwijderen.

Mijn setup is als volgt:

c: - Windows XP
d: - leeg (wat downloads die verwijdert mogen worden)
e: - Vista

C en D mogen wat mij betreft verwijderd worden. E moet dus C worden. Met Norton Partiion Manager is dit te doen. Maar dan start de boel waarschijnlijk niet meer op.

iemand tips?

groeten,

Guido

bedankt...

dat wil ik nét niet. Xp moet eraf, Vista moet blijven.

Begin maar overnieuw, je kunt van de E: geen C: maken, dan werken de verwijzingen niet meer.
En op de C: staan de bootbestanden van Vista, als je formateerd, wat niet zal lukken vanuit Vista, start je Vista niet meer op.

bedankt...

dat wil ik nét niet. Xp moet eraf, Vista moet blijven.
Aha...

Je kunt met een programma als Partition Magic de letter veranderen (drivemapper) maar succes is niet gegarandeerd.
Daarna moet je de boot loader aangeven dat Vista zich niet meer op E maar op C bevindt.

Het kán wel maar makelijk is het niet.

Partition Magic geprobeert....

Werd een NO-Go helaas. De boel start dan niet op. Met bootrec.exe /fixboot etc. geprobeerd de boel te herstellen, helaas zonder succes.

Nu heb ik Vista maar opnieuw geinstalleerd. Gelukkig geen data verloren en in 1 keer had ik Vista aan de praat. Er is dus veel aan drivers etc, toegevoegd de laatste weken.
3 weken geleden moest ik de helft handmatig installeren.

Hoefde aleen mijn realtek drivers handmatig de installeren, de rest ging vanzelf.

thx anyway!

dat had ik ook de boel starte niet meer op .

maar met de cd van vista kon ik zo systeemherstel doen

toen was alles weer oke zonder dat ik vista weer helemaal opnieuw moest installeren

Partition Magic geprobeert....

Werd een NO-Go helaas. De boel start dan niet op. Met bootrec.exe /fixboot etc. geprobeerd de boel te herstellen, helaas zonder succes.

Nu heb ik Vista maar opnieuw geinstalleerd. Gelukkig geen data verloren en in 1 keer had ik Vista aan de praat. Er is dus veel aan drivers etc, toegevoegd de laatste weken.
3 weken geleden moest ik de helft handmatig installeren.

Hoefde aleen mijn realtek drivers handmatig de installeren, de rest ging vanzelf.

thx anyway!

Heb je de drivermapper ook gebruikt? Alleen veranderen is niet genoeg. Wat die drivemapper doet is ALLE verwijzingen binnen windows (register enzo) omzetten.
(maar zoals ik zei is dat niet altijd succesvol).

Goed dat het nu toch gelukt is.
Hoe bedoel je aan toegevoegd? Windows Update ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan