Dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Werk nu met WinME. Als je wil dualbooten, zodat je kan kiezen tussen ME en XP, kan de optie 'dual boot' worden geinstalleerd met WinME op de PC; of moet je helemaal opnieuw beginnen met formatteren en vervolgens het installeren van dual boot en de twee Windows versies. Hoe gaat dat.
Systeem : Athlon 1600+, 512 MB RAM, 80 Gb.

Je kan nu naast WinME op een andere partitie WinXP installeren.
Dualboot wordt dan vanzelf aangemaakt.
Wel tijdens de setup van WinXP aangeven dat ie op een andere partitie moet, dan waar je WinME hebt staan.

Als de installatie van XP is uitgevoerd op een andere schijf(partitie) en ik start dan de PC weer opnieuw op; verschijnt er dan een keuze(dualboot)menu, waar je kan kiezen voor een van de twee Winversies ?

Ja, XP doet dat automatisch.

Groetjes,
Bennie

Dualboot na systeemcrash tweede Win-versie

Als de installatie van XP wederom mislukt, het systeem dus crashed, (hoe) kan ik dan na opstarten weer gebruik maken van WinME ?

Je zou dan de partitie waarop de mislukte installatie van XP staat kunnen formatteren. Echter, krijg je bij het opstarten nog steeds het keuzemenu waarin je kunt kiezen tussen ME en XP. XP heeft namelijk de opstartbestanden op de C:\ overschreven. Om nu weer de originele ME opstartbestanden op C:\ terug te krijgen zoals die als vanouds waren voor de installatie van XP, start je je PC op met een ME of 98SE opstartdiskette en vervolgens tik je na de opdrachtprompt "fdisk/mbr". Er wordt nu een nieuw opstartbestand geschreven op C:\. Vervolgens tik je na de opdrachtprompt, sys c, waarmee je aangeeft dat hij voortaan de Windows versie op de C:\ standaard moet opstarten.
Moet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan