DualCore processoren...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rawox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawox

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Als eerst: een Gelukkig nieuwjaar!

Maar nu mijn vraag...
Ik heb een PC met een DualCore AMD Athlon X2 processor.

In Everest staat er:
Code:
CPU#1 AMD Athlon(tm) II X2 215 Processor, 2700 Mhz
CPU#2 AMD Athlon(tm) II X2 215 Processor, 2700 Mhz
Wat op zich best logisch is, ik vroeg me af of ik nu 2700Mhz of 5400Mhz in totaal heb? Of iets heel anders... kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt.

Ik heb ook even op processoren zitten Googlen en er komen er bijna geen boven de 3200Mhz uit. Nu wil ik graag Unreal Tournament 3 spelen maar voordat ik 'm ga kopen wil ik wel weten of mijn computer het aan kan. Op http://unreal.freakygaming.com/pc/action/unreal_tournament_3/system_requirements.html staat recommended: CPU: 3-4Ghz...

Kan iemand uitleg geven? Alvast bedankt! Groetjes,
Cas Cornelissen.

PS: Verder heb ik:
2x2GB RAM
Video: NVIDIA GeForce 8200
DirectX: 11

Laatst bewerkt:
In principe heb je 2 × 2700MHz (2,7GHz).
Je mag deze eigenlijk niet zomaar bij elkaar optellen, want niet alle programma's kunnen hun opdrachten over de 2 'cores' verdelen, waardoor die programma's 'maar' 1 core (2700MHz) kunnen gebruiken.
Zogenaamde multithreaded programma's kunnen hun opdrachten wel spreiden, en hebben dus de beschikking over 2×2700MHz, en daar merk je dus een flinke prestatiewinst. Je mag ze dus niet zomaar bij elkaar optellen, maar qua prestaties komt het er met de meeste modernere, zwaardere, programma's, zoals Photoshop, videobewerking en dergelijke, wel op neer dat ze bijna twee keer zo snel kunnen werken.. (als de processor het belangrijkste onderdeel is natuurlijk)

Unreal Tournament 3 kan meerdere processoren gebruiken... Dus dat moet kunnen dan?

voor het testen kan je hier kijken of je het kan draaien: http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/

Een dual-core is eigenlijk een chip met 2 kernen erop. Deze kernen lopen bij jouw dus op 2700 MHZ(2,7 GHZ). Dus een dual-core kan je niet op tellen zoals:2.7+2.7=5.4GHZ. Dan zeg je dat je een 2.7GHZ dual-core hebt.

Thanks!

Dat hielp :) Alleen Windows 7 is blijkbaar een probleem...

Oh, da's niet echt een probleem... alles wat op vista werkt (unreal tournament III bijvoorbeeld), werkt over het algemeen ook op Windows 7.

Als 't niet lukt, kun je altijd nog de compatibiliteitsmodus van Windows 7 gebruiken, dan moet het wel gaan....

Zie een core als een loket, en de kloksnelheid als de snelheid per medewerker :).
Één heel grote opdracht die niet verdeeld kan worden over meerdere loketten zal langer duren dan veel kleine, minder zware, opdrachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan