Ik begon met Skype op mijn pc (Linux Mint), maar heb als snel de Skype dualphone van Philips aangeschaft. Uit onwetendheid heb ik de telefoon bij het activeren van Skype een andere accountnaam gegeven (een 2-tje achter de naam, maar ik had liever dezelfde accountnaam gehad). Dat heb ik zo gelaten want sindsdien gebruik ik alleen nog maar die Philips handset en naar volle tevredenheid.
Ineens werkte de telefoon niet meer met Skype. Bellers kregen de melding dat ik off line ben, terwijl ik op mijn menu-schermpje 'on line' heb aangeklikt. Als ik zelf een Skype contact belde, kwam er na heel lang wachten geen verbinding tot stand. Bij het uitproberen heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en dat lukte wel keurig (kreeg een email van Skype), maar dat loste het probleem niet op. Ik heb uiteindelijk volgens de Nederlandse handleiding (klopt niet altijd met de werkelijkheid) mijn account uit de telefoon verwijderd. Dat werkte ook, want daarmee verdwenen ook mijn Skype contacten uit de contactenlijst (klopt volgens de handleiding). Ik zou vervolgens mijn eigen account weer kunnen invoeren via 'andere gebruiker', maar ik krijg bij het verbinding maken steeds de melding 'gefaald'. 'Accountstatus' probeert wel informatie op te halen, maar geeft na lang wachten melding 'verbinding mislukt'. Weet iemand wat er mis is? Skype via de pc werkt wel. Het telefoonbasisstation is bedraad verbonden met mijn KPN modem/router.
Ineens werkte de telefoon niet meer met Skype. Bellers kregen de melding dat ik off line ben, terwijl ik op mijn menu-schermpje 'on line' heb aangeklikt. Als ik zelf een Skype contact belde, kwam er na heel lang wachten geen verbinding tot stand. Bij het uitproberen heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en dat lukte wel keurig (kreeg een email van Skype), maar dat loste het probleem niet op. Ik heb uiteindelijk volgens de Nederlandse handleiding (klopt niet altijd met de werkelijkheid) mijn account uit de telefoon verwijderd. Dat werkte ook, want daarmee verdwenen ook mijn Skype contacten uit de contactenlijst (klopt volgens de handleiding). Ik zou vervolgens mijn eigen account weer kunnen invoeren via 'andere gebruiker', maar ik krijg bij het verbinding maken steeds de melding 'gefaald'. 'Accountstatus' probeert wel informatie op te halen, maar geeft na lang wachten melding 'verbinding mislukt'. Weet iemand wat er mis is? Skype via de pc werkt wel. Het telefoonbasisstation is bedraad verbonden met mijn KPN modem/router.
Laatst bewerkt: