Dualphone contact met skype mislukt ineens

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Ik begon met Skype op mijn pc (Linux Mint), maar heb als snel de Skype dualphone van Philips aangeschaft. Uit onwetendheid heb ik de telefoon bij het activeren van Skype een andere accountnaam gegeven (een 2-tje achter de naam, maar ik had liever dezelfde accountnaam gehad). Dat heb ik zo gelaten want sindsdien gebruik ik alleen nog maar die Philips handset en naar volle tevredenheid.
Ineens werkte de telefoon niet meer met Skype. Bellers kregen de melding dat ik off line ben, terwijl ik op mijn menu-schermpje 'on line' heb aangeklikt. Als ik zelf een Skype contact belde, kwam er na heel lang wachten geen verbinding tot stand. Bij het uitproberen heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en dat lukte wel keurig (kreeg een email van Skype), maar dat loste het probleem niet op. Ik heb uiteindelijk volgens de Nederlandse handleiding (klopt niet altijd met de werkelijkheid) mijn account uit de telefoon verwijderd. Dat werkte ook, want daarmee verdwenen ook mijn Skype contacten uit de contactenlijst (klopt volgens de handleiding). Ik zou vervolgens mijn eigen account weer kunnen invoeren via 'andere gebruiker', maar ik krijg bij het verbinding maken steeds de melding 'gefaald'. 'Accountstatus' probeert wel informatie op te halen, maar geeft na lang wachten melding 'verbinding mislukt'. Weet iemand wat er mis is? Skype via de pc werkt wel. Het telefoonbasisstation is bedraad verbonden met mijn KPN modem/router.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels begrepen dat het sinds medio 2012 een wereldwijd probleem is met dual phones van alle merken (zoals Philips, RTX 3088 e.d.). En 'toevallig' nadat Skype door Microsoft is overgenomen en een Skype-software update heeft doorgevoerd. Voor wie geïnteresseerd is, kijk op: community.skype.com/t5/other-devices/Dualphone-3088-connection-problems/td-p/555911/page/1 Je vindt dan 15 pagina's met reacties over de hele wereld. Skype wijst naar de leverancier van de telefoons en die wijzen naar Skype en niemand lost het tot op heden op!
 
Inmiddels heeft Skype onder druk van de vele internationale klachten een aanpassing in de software doorgevoerd waardoor bij de meeste gebruikers de dual phones (van de verschillende merken) weer met Skype functioneren. Bij mij werkte het echter nog steeds niet. Heb alle opties van internet vergeefs uitgeprobeerd, inclusief resetten van het basisstation door de toetsen 'verbinding' en 'skype' gelijktijdig in te drukken (deze optie vermeldt het Philips manual niet!) en ook het basisstation uit en weer aan te zetten maakte geen verschil. Toen als laatste poging gewoon de stekker uit het stopcontact en weer erin. Et voila, het werkte weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan