• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel artikelnummer maar afwijkende data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nautica

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2009
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een sheet met productgegevens.
Hierin staan:
Art.Nr - Variant - Variantnummer - Variantwaarde

Dus bijvoorbeeld

123456 - Maat - 456123 - XXL
123456 - Maat - 456218 - Small

Je ziet dat het Art.Nr hetzelfde is.
Nu wil ik dit omzetten naar 1 rij zoals dit:
Art.Nr - Variant - Variantnummer - Variantwaarde
123456 - maat - 456123 | 456218 - XXL | Small

Dus alle waarden van Variantnummer en Variantwaarde samenvoegen in 1 cel wanneer het Art.Nr hetzelfde is.
Let wel dat sommige artikelen slechts 2 maten heeft en andere weer 7. hoe prop ik dat in 1 cel met een scheidingsteken bijv. | of ;

Beste Nautica ;)

Kan je soms een voorbeeld bestandje hier toevoegen met ongeveer een 20-tal artikels of meer.
Zo moeten we niets in elkaar steken.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Nautica ;)

Kan je soms een voorbeeld bestandje hier toevoegen met ongeveer een 20-tal artikels of meer.
Zo moeten we niets in elkaar steken.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik vond het wel een leuke uitdaging om even in elkaar te steken.
Net met de maximale =ALS - functie kunnen realiseren.

Bijlagen

Toppy HSV

Wel een ingewikkelde functie zeg. Kan hier wel eens mee gaan stoeien maar het is het nog niet helemaal.
het variantnummer en variantmaat moeten gecombineerd worden in 1 kolom maar daarnaast ook nog met tekst samenvoegen.

In feed-lingerie-voorbeeld1 zie je hoe ik het aangeleverd krijg.
In feed-lingerie-voorbeeld1 zie je hoe het moet worden.

dit moet dus in 1 veld waarbij de waarden gescheiden worden met een ":" ( dubbele punt) en ook nog de waarden van de volgende rij wordt gescheiden met een |
Als resultaat krijg je dan in 1 veld:

Small:fixed:0.0000:02018980000:0|Medium:fixed:0.0000:201901:0|Large:fixed:0.0000:201910:0

De eerste is de maat, de tweede is een vaste tekst, de derde is het variantnummer en het vierde is de sortering van de variant maar die mag gewoon 0 zijn
ik zat al te denken om de waarden met jou formule te kopieren naar een nieuwe tabel en daarmee dan verder de teksten samenvoegen

Ik ga er eens mee stoeien bedankt alvast.

Bijlagen

Hierbij alles in één kolom, gescheiden door een "▲", en van het ander kolom gescheiden door een ":".
Alt+124 is een moeilijk onderscheidingsteken, vandaar de ▲ om het overzichterlijk te houden.
Deze is gemakkelijk te vervangen door op Ctrl+H te drukken.

De ":" zul je moeten vervangen in de gedefiniëerde naam als het moeilijk leesbaar is.
Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan