Dubbel bootmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvs

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het maken van een bootmenu. Ik post dit onder Windows XP omdat het volgens mij aan XP ligt. Het volgende is namelijk het geval.

Ik wil 4 besturingsystemen op mijn laptop installeren. En wil alle besturingsystemen kunnen laden met 1 bootmenu.

De besturingsystemen zijn: 98, XP, Red Hat 9 en BeOS.
Het bootmenu'tje wil ik maken met BootMagic van Powerquest.

Na het installeren van 98 installeer ik gelijk Bootmagic, daarna installeer ik xp. Deze maakt een bootmenu aan.
Ik schakel via het XP bootmenu weer naar 98 en ga daar met Bootmagic aan de slag.
Ik kan dan bijde besturingsystemen aangeven voor in het bootmenu. Dat is goed. Totdat ik opnieuw opstart.
Ik krijg dan eerst het bootmenu van Bootmagic, precies zoals het hoort. Maar na een keuze te hebben gemaakt komt er nog een Windows Bootmenu. Deze heeft ook een bootmenu aangemaakt.

Nu ben ik naar XP gegaan en heb ik via de eigenschappen van deze computer uitgeschakeld onder opstart en herstart instellingen dat hij een bootmenu moet weergeven. Hierdoor zou hij toch geen bootmenu meer mogen geven??
Dat doet hij namelijk na het uitschakelen nogsteeds :(
Ook het renamen van boot.ini naar blabla.txt heeft geen nut. Want dan krijg ik de melding dat systeembestanden beschadigd zijn.

Weet iemand nu hoe ik kan zorgen dat ik 1 bootmenu krijg voor 98 en XP? Voor de overige OS'en verwacht ik geen problemen omdat je daar kan aangeven of je een bootmenu wil of niet.

Alvast bedankt,
[rHf]BLaKe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan