• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbel filter mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb een draaitabel waarin ik een dubbel filter toegepast wil hebben op de groep waardefilters.
ik wil de volgende filters:
'Groter dan' (0)
'Top 10' (top 10 items)

is dit mogelijk via bijv. vba?

ik krijg het nu niet voor elkaar omdat beide in 1 en dezelfde groep vallen.
Daardoor wordt mijn grafiek vernaggeld omdat ik vaak nog items heb met als waarde 0

omdat het een excel vraag is, heb ik hem hier geplaatst. mocht het toch in het vba forum moeten, dan hoor ik het graag.

post je bestand eens, dan kunnen helpers zien wat je hebt.
Nu is het gokken, met grote kans op misverstanden.

Zie de bijlage.

Ik wil nu een dubbel filter hebben:
1: op de top 10 items.
2: alle items moeten wel een omzet groter dan 0 hebben.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Arjo,

ik kan je bestand niet openen met Excel 2010

Een tweevoudig filter gaat niet in één keer. Mogelijke oplossing: voeg aan je brongegevens een kolom OmzetPositief toe met de formule =som.als() = 0. Gebruik deze als rapportfilter in de draaitabel. Nu hoef je alleen nog de top-10 te bepalen.
Tip: maak van je brongegevens eerst een tabel: Invoegen > tabel.

thanks. Heb de kolom toegevoegd en nu in de draaitabellen een extra filter gezet waarbij omzet positief een x moet hebben..

Tip: maak van je brongegevens eerst een tabel: Invoegen > tabel.

kan ik dit ook doen van mijn schaduw blad? ik heb 1 bron blad, dit is een data dump. Ik heb een 100% kopie gemaakt waarbij ik alleen de kolom titels aangepast heb. Vanaf regel 2 bestaat dit blad alleen uit verwijzingen naar het bron blad en een aantal voorwaardelijke formules.

Kan ik het 'schaduw blad' ook omvormen naar een tabel? Of raak ik daarmee mijn verwijzingen naar het bron blad en mijn voorwaardelijke formules kwijt?

Laatst bewerkt:
dubbel filter mogelijk

Opties voor draaitabel, totalen en filters, meerdere filters per veld toestaan

Kan ik het 'schaduw blad' ook omvormen naar een tabel? Of raak ik daarmee mijn verwijzingen naar het bron blad en mijn voorwaardelijke formules kwijt?
Kwestie van proberen toch? Als het niet lukt graag een voorbeeld van wat je wilt en wat niet lukt.

meerdere filters per veld toestaan gebruik ik standaard. alleen bij mij is het in dit geval een stapje verder. in mijn situatie komt het neer op meerdere filters per filter toestaan.

(ja ik typ het goed...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan