dubbel geformatteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzubert

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2001
Berichten
16
Als ervaren computergebruiker heb ik een grote ketser gemaakt. De vanzelfsprekendheid waarmee je dingen doet. Het probleem: XP had kuren, recovery werkte niet. Mijn HDD is opgedeeld in meerdere partities, C bevat OS en de overige alle persoonlijke data. Op zijn tijd alles weer even terug bij af terug te brengen is niet erg. Installatiecd in de la en opnieuw opstarten. Vraagt ie bij setup of ik wil installeren in C. Ik bevestig de vraag en op de vraag om c opnieuw te formateren bevestig ik ook. Ik kies voor de snelle format (nfts). Als ie klaar is, dan start ie opnieuw op en begint ie opnieuw. Weer dezelfde vraag, maar nu "herkent" ie de schijf niet en vraagt op nieuw om te mogen formatteren. Ik kies nu voor de normale (langdurige) format. Oke, alles klaar en hij begint na gereed, gelijk met installeren. Alles lukt, maar nu zijn al mijn overige partities verdwenen (waar de nodige zaken opstonden). C was altijd NFTS en de overige 5 partities allen FAT32. Het probleem ligt (denk ik) in de verschillende bestandssystemen.
Kan ik alles of heel veel nog terugkrijgen? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
 
Toevallig, omdat computeren een routine geworden is, FDISK gebruikt i.p.v. Format.

Hoe groot is de HD en hoe groot is schijf C nu ?
 
Schijf is 130 Gig, C was ca 10, de overige elk ca 30 gig.
Nu na formateren 1 partitie van 130 Gig
 
Dan heb je niet geformateerd maar gepartitioneerd. (FDISK dus)

Format C had een schijf van 10 gB opgeleverd en de overige vier partities van 30 gB waren niet veranderd.

Typich geval van verkeerde knop aangeklikt.
 
Ik wil je geen valse hoop geven, maar ga er van uit dat je de data definitie kwijt bent.
Er bestaat wel recovery software die een poging wagen om de data terug te halen, maar de resultaten zijn vaak bedroevend slecht.
Ook zijn er bedrijven die zeggen de data terug te kunnen halen, maar vertellen er zelden bij dat de kans niet 100% is.
Ook ben je daar dan vaak een aanzienlijk bedrag voor kwijt. Maar als het bestanden zijn die echt heel erg belangrijk zijn is het te proberen.

Klik eens op Google en tik de volgende woorden eens in en je lees zelf maar eens.
dataherstel / filerecovery / data zoek fdisk en zo kan je zelf ook wel wat zoektermen verzinnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan