Dubbel klik probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yincira

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Hallo, zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen? Sinds ongeveer vier dagen heeft mijn computer een kuur waarbij het soms een enkele klik interpreteerd als dubbel klik. Dit is volledig spontaan begonnen. Er zit geen specifiek ritme in, maar het schijnt wel steeds vaker te gebeuren des te langer de computer aanstaat. Als ik opnieuw opstart gaat het even goed en dan begint het weer geleidelijk erger te worden. Ik gebruikt deze computer voornamelijk voor grafisch werk en gebruik daar een teken-programma voor dat een registratie maakt van elke muis-actie. Als ik de muis lang ingedrukt houd voor een lijn of meting gebeurt het ook, steeds kleine onderbrekingen alsof ik de muis meerdere keren aangeslagen heb terwijl mijn vinger niet beweegt.

Irritant probleem. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet dé oplossing weet. Hooguit enkele tryouts die mogelijk een oplossing bieden, waarbij ik er vanuit ga dat er 1. óf een hardwareprobleempje (inc. drivers) is ontstaan, óf 2. een spyware probleem.

1. Verwijder in apparaatbeheer de drivers / software van de muis en start opnieuw op en installeer de muisdrivers / software opnieuw,
2. Scan het systeem eens volledig met Ad-aware 2007.

ik heb het zelfde probleem, als ik een tekst type en mijn cursor staat op een eerder getypt woordje en type ik opeens daar verder :S en in het meest ernstige geval hoef ik zelf niet meer te klikk.. dat doet de muis dan vanzelf.. :S soms klikt hij owk dubbel bijv als ik een tekst type dan selecteert ie opeens een woord of een zin of gewoon alles en mn tekst is weg.. spyware hoop ik tog vannie maar telkens als ik scan met superantispyware, avg of norton vind ie niks.. maar ik zal de muis is op nieuw instaleren kijk of dat helpt.. ik zit nu op een laptop dus kanhet ook aan het touchpad liggen dat iemand weet ??

laters ;)

Ik ben nu ad-aware 2007 aan't downloaden (heb nu twee icons op mijn bureaublad die allebei niet geaccepteerd worden, hoort dat zo?). Voor het geval dat niet werkt, hoe kan ik de muis-ware opnieuw installeren?

Dé-installeren middels het softwarescherm en / of als daar geen software staat, in apparaatbeheer een rechtse klik op de muis en dan kiezen voor installatie ongedaan maken.

Okay, maar ik weet al waar ik heen moet. Als ik het opnieuw moet installeren, waar komt de installatie software dan vandaan, blijft die op de computer, gaat dat vanzelf of moet ik het van de cd's halen?

Dat hangt af van het merk en soort muis. Zo levert Logitech eigen software mee, maar er zijn ook "witte" muizen die zonder extra software direct werken (al werkt een Logitech veelal ook zonder de instalatie van de eigen software) Áls je een merkmuis hebt, dan heb je als het goed is ook een CD'tje erbij. Zo niet, dan even naar de website van de fabrikant gaan en de juiste drivers downloaden.

Laatst bewerkt:
Ik heb het systeem net gescanned met Ad-aware, en het enige dat het vond was Surfairy, verder niets.
Ik heb een Logitech ja, het is absoluut zeker dat het werkt wanneer ik de software er niet bij heb?

In Software is geen optie voor deleten, ik heb geen folder genaamd apparaatbeheer. Is het veilig om Mouseware direct in the Program Files folder te wissen?

Dat zeg ik net, daar heb ik al gekeken en er is daar geen optie om de muis software te verwijderen.

Hallo? Ik wil nog steeds graag weten of het veilig is om het via Program Files te wissen, er is gewoon geen andere manier om het anders weg te krijgen.

Hallo? Ik wil nog steeds graag weten of het veilig is om het via Program Files te wissen, er is gewoon geen andere manier om het anders weg te krijgen.
Als je het goed aanpakt en weet wat je doet kan er niets gebeuren, tenzij je natuurlijk iets verwijderd dat je wil.
Eerlijk gezegd denk ik dat de oplossing het volgende is:
Als het spontaan begonnen is, zoals je zei, dan denk ik dat de linkermuisknop gewoon soms vastzit, met stof bijvoorbeeld.
Ik hoor wel of het probleem is opgelost.
Mvg, Jerry

Het eerste wat ik deed was de muis openen, er is geen stof en alles ziet er normaal uit. Ik ga her-installatie waarschijnlijk proberen, maar heb ondertussen ergens gelezen dat het ook veroorzaakt kan worden door een dubbele muis-entry ergens, ik weet niet precies waar though. (Mijn pc heeft kort geleden een soort crash gehad, misschien is daar iets fout gegaan?)

I found what is most likely the problem, it is something called rundlll32.exe which somehow got involved with the mouseware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan