Dubbel mail binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceesie15

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Hoi,
Ik krijg alle mail dubbel binnen.
ik gebruik outlook 2007 windows 7
op meerder apparaten wil ik mail ontvangen en heb dus een het vinkje bij" kopei bericht op server laten staan voor 2 dagen"
Zodat ik op de ipad,ifone,macbook, en op een derde pc de mail binnen krijg.
Ik gebruik liever geen ander programma dan outlook.
Heeft iemand een idee om de dubbele mail te stoppen.

Cees

Als je met zoveel apparaten gelijktijdig gebruik maakt van één account, is dat ook wel een beetje vragen om problemen...

Geef eens wat meer info, want mail komt niet zomaar 2x binnen.
Ontvang je op ALLE apparaten 2x dezelfde mails, of is het maar op één? Je hebt het over berichten op de server achterlaten, dus ik neem aan dat je gewoon als particulier een webmail account gebruikt die je benaderd met POP3?
Wat voor instelling gebruik je op die mobiele apparaten?

Op mijn huis PC heb ik die instelling gezet zoals ik eerder melde.
Op deze pc krijg ik dus alles 2 keer binnen en op de rest van de apparaten krijg ik gwoon alles één keer de mail binnen.
Komt het toch waarschijnlijk door dat vinkje.
Als ik het verwijder dan gaat het goed.
Ja, ik ben gewoon een partculier met een pop3 account.
Ik las dat je het ook kan oplossen met een nasserver.
Klopt dit en hoe werkt dit dan weer.(met een speciaal programma ofzo?

Cees

Imap?
Hoe werkt dit en stel ik dit in?
moet ik dit op alle apparaten instellen?

NAS-server kan, maar lost het probleem in essentie niet op. Wel als voordeel dat je dan niet de webserver, maar je eigen outlook account kan benaderen met alle apparaten. Je zet dan het .pst bestand van outlook op de NAS-server (feitelijk gewoon een harde schijf met netwerkaansluiting).
IMAP is een betere oplossing.

dan ga ik dat eens proberen.
iedereen bedankt voor het meedenken.
zo komen we met zijn alle een stuk verder.
Thanks

Hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb mijn PST file op een NAS staat zodat ik Outlook vanaf desktop en Laptop kan bereiken. Na binnenhalen van mails op de laptop krijg ik ze nog een keer binnen als ik later op de desktop in outlook werk. Andersom ook zo. Gevolg is dat alle mails dubbel binnen komen en dat is irritant...
Ik heb geen 2 accounts ingesteld in Outlook (dat schijnt een veel voorkomend euvel te zijn).
Het probleem is opgelost als ik het vinkje 'een kopie van de berichten op de server achterlaten' weghaal, maar ik wil de mail ook kunnen blijven lezen via webmail of iPAD, en dan moet ie op de server blijven staan.
Is IMAP echt de juiste richting voor mij? Ik wil wel oude mails bewaren in Outlook, kan ik dan archiveren vanaf de server naar m´n PST...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan